Jó hír a WhatsApp-felhasználók számára, hogy a tulajdonos Meta a hírek szerint a közeljövőben egy új fontos funkció bevezetését tervezi. A bevezetendő hívásnémítás funkciónak számos előnye van, többek között potenciálisan elkerülhetők vele a spamhívások. Az elmúlt években ugyanis eléggé megszaporodtak a kéretlen hívások az azonnali üzenetküldő alkalmazásokban is, amilyen a WhatsApp.
A még tesztelés alatt álló új funkció lehetővé teszi az alkalmazás felhasználói számára, hogy elnémítsák az ismeretlen számokról érkező hívásokat, miközben továbbra is megjelenítik őket a híváslistában és az értesítési központban. A WhatsAppon belül jelenleg is van lehetőség a kéretlen hívások blokkolására és bejelentésére, az új funkció pedig automatizálhatja, ezáltal kevesebb WhatsApp-értesítés jelenik meg a felhasználóknak.
Hamarosan jönnek pluszfunkciók is az alkalmazásba, a WhatsApp prémium előfizetése teljes formájában még nem vált elérhetővé, de a béta felhasználói számára már hozzáférhető. Ezt kifejezetten cégekre szabják, többek között sokkal több, 32 fő vehet majd részt a videóhívásokban.
Jön másik újdonság is, ez a chatfunkciókat érinti. A nem túlságosan távoli jövőtől szerkeszthetők lesznek a már elküldött üzenetek. Jelenleg a szimpla szöveges üzenetek esetében működik a szerkesztés, például a képekkel együtt küldött kommentárok nem változtathatók meg – emlékeztet az origo cikke.
Más újítás is jön még, ami a képküldést és a beszélgetések visszakereshetőségét teszi könnyebbé. Ezek a funkciók elsőként az iPhone-os alkalmazásba érkeznek.
Ha az eddigi adatkezelési gyakorlatot nézzük, a spam hívások szűrhetősége új irány a biztonságosabbá tétel irányába, amelyre egyébként fizetős módon, hitelesítés útján is lesz lehetőség. A Meta alá tartozó platformok, így az Instagram és a Facebook messze nem a megfelelő adatkezelésükről híresek. Az alapító-tulajdonos Mark Zuckerberg cége többször is kapott már bírságot az Európai Unió általános adatvédelmi rendeletének (GDPR) megszegése miatt. A jelek szerint számítottak is erre, a cégnek volt külön tartaléka, amelyből ki tudta fizetni ezeket a büntetéseket. A bírságok összegét illetően a Meta pénzügyi kimutatásaiból több mint kétmilliárd eurós összegre lehet következtetni. A vg.hu cikke szerint a vállalat a 2022–23-as évekre körülbelül 3 milliárd dollárt tett félre az uniós bírságok kifizetésére.
Van ugyanakkor lehetőség a felhasználói fiókok biztonságosabbá tételére, igaz, az előbb említett fizetős formában. Mark Zuckerberg ugyanis „megirigyelte Elon Musk ötletét”, miután a Meta reklámbevételei is egyre apadnak. A Facebook-alapító bejegyzésében arról írt, hogy a Meta felületein – Facebook, Instragram, WhatsApp, Messenger – is fizethetünk valódiságunk bizonyításáért . A hitelességhez pedig valamilyen személyes okmányra van szükség. A kibertámadások, fiókellopások elleni védelemként is használható pluszszolgáltatás (tervezett) díja asztali gépről havi 11,99 dollár, mobiltelefonról havi 14,99 dollár. Ennek az új bevételi forrásnak a közvetlen előzménye, hogy az Apple 2021-ben tiltotta le a különböző alkalmazások számára, hogy alapértelmezett állapotban kövessék a felhasználók tevékenységét, ami megnehezítette a Meta számára a személyre szabott reklámok értékesítését, ami bevételcsökkenést eredményezett. Ami pedig a további bevételeket illeti, a tartalomgyártók az Egyesült Államokban már kérhetnek pénzt a Facebookon, Nagy-Britanniában, Kanadában és Ausztráliában pedig tesztelik ezt a fajta szolgáltatást.
Európai nyomásra fejleszt fogyasztói tájékoztatási gyakorlatán az amerikai WhatsApp: az európai uniós fogyasztóvédelmi hatóságokat, köztük a Gazdasági Versenyhivatalt (GVH) tömörítő Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat (CPC) elérte, hogy a WhatsApp a jövőben átláthatóbban tájékoztassa felhasználóit a szerződésmódosulásokról és tiszteletben tartsa döntéseiket – közölte a Gazdasági Versenyhivatal. A módosítás lényege, hogy a Facebookot is birtokló Meta tulajdonában lévő cég a jövőben átláthatóbban tájékoztatja a felhasználókat arról, hogy milyen változtatásokat kíván végrehajtani szerződéseikben, ezek pedig hogyan érinthetik jogaikat és a szolgáltatás használatát. A frissített általános szerződési feltételek elutasításának és elfogadásának lehetőségét egyformán szembetűnően jeleníti majd meg, az ezekről szóló értesítések tekintetében pedig megjegyzi és tiszteletben tartja a felhasználók döntéseit – ahelyett, hogy ismételten és kikapcsolhatatlanul megjelenítené minden megnyitáskor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.