A New York-i Chrysler Building tulajdonosai megszabadulnának a 90 éves art deco stílusú felhőkarcolótól – írta a Wall Street Journal.
A Manhattan középső részén álló, hetvenhét emeletes felhőkarcoló 1928 és 1930 között épült, rövid ideig a világ legmagasabb épülete címet is birtokolta 318,9 méteres magasságával,
amíg 1931-ben a szintén New Yorkban álló Empire State Building fölé nem tornyosult.
Az eredetileg a Chrysler autógyártó központjaként szolgáló ingatlan díszes acélkupolája miatt nemcsak az építészkritikusok, hanem a helyiek és a turisták körében is népszerűvé vált. A felhőkarcoló olyan sikerfilmek kulisszájaként is feltűnt, mint a Függetlenség napja, vagy a Pókember.
A közel kilencven éves építészeti remekmű azonban ma már vesztésre áll a bérlőkért folyó versenyben a modernebb felhőkarcolókkal.
A Chrysler Buildingnek nincsenek teraszai, padlótól plafonig érő üvegablakai, de még fitneszterme sem. Ha valami meghibásodik a nem éppen mai épületben, azt nehéz megjavítani, mert a szakembert és a régi berendezésekhez megfelelő szerszámokat is nehéz találni.
A Manhattan belvárosában álló épületek közül nemcsak magasságával, de életkorával is kilóg a Chrysler Building, hiszen kétszer idősebb, mint a környék átlagosan 50 éves ingatlanjai.
Az épület kihasználtsága 80 százalék körüli, ami az átlagosnál alacsonyabbnak számít a metropolisz ingatlanjai között a Reuters beszámolója szerint. A kor ugyanakkor akár még előnyös is lehet az eladás szempontjából. A technológiai óriások közül a Google és a Facebook is évszázados múltú manhattani ingatlanokat választott New York-i központjául.
Az Abu Dzabi Befektetési Tanács 2008-ban, közvetlenül a pénzügyi világválság kitörése előtt vásárolt 90 százalékos részesedést az épületben 800 millió dollárért. Ennyi pénzért valószínűleg nem lesz könnyű most eladni az ikonikus New York-i felhőkarcolót a szakértők szerint. A kért vételi árat nem hozták nyilvánosságra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.