A vándorlási és az ingatlanstatisztikák szerint a Budapest környéki agglomeráció északi és déli szektora a legnépszerűbb, az elmúlt években sokan választották Dunakeszi, valamint Szigetszentmiklós térségét otthonuknak. A két kisváros Érd után a második és harmadik legnépesebb agglomerációs településsé tornászta fel magát, népességük folyamatosan növekszik, 2010 óta tíz-tíz ezerrel nőtt a lakosság száma a két városban.
Az ezer lakosra jutó ingatlanvásárlások száma 17–18 között mozog, míg a vándorlási mérleg országos viszonylatban is a legmagasabb a Szigetszentmiklósi járásban, ahol 57 főre emelkedett ezer lakosra vetítve az utóbbi három évben.
Ezzel szemben kevésbé népszerű Gyál és Pilisvörösvár környéke, a két járásban az ezer lakosra vetített ingatlan-adásvételek száma a legalacsonyabb, újabban mindössze nyolc – közölte a Világgazdaság megkeresésére Soóki-Tóth Gábor, az Otthon Centrum elemzési vezetője. Kiemelte, hogy a Dunakeszi járás településein – Fóton, Gödön és Dunakeszin – élőknek a gyors vonatközlekedés, a főváros közelsége, valamint az M2-s és M0-s utak kiépítése kedvező helyzetet teremtett.
Mindeközben az északnyugati agglomeráció egyre inkább telítődik, ezért a Budakeszi és Pilisvörösvár környéki települések az utóbbi években vesztettek vonzerejükből, annak ellenére, hogy a környék vonatközlekedése javult.
Balla Ákos, a Balla Ingatlan tulajdonos-ügyvezetője rámutatott: az M0-s fejlesztése indukálhat majd nagyobb kiköltözési hullámot, mint ahogyan ez az M2-s esetében is várható. Az északi agglomeráció vonzerejét növelhetik az új tömegközlekedési eszközök, mint a hamarosan forgalomba kerülő emeletes vonatok a Budapest–Szob vonalon, a délkeleti agglomerációban pedig Vecsést erősíti a reptér közelsége.
A közlekedési kapcsolatok mellett fontos a vevők számára a megfelelő óvodai és bölcsődei ellátottság, valamint a sokszínű programok, ebben például Szentendre kimagaslóan erős.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatják
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.