A lakásbiztosítási ügyfelek 58 százaléka tervezi összehasonlítani a lakásbiztosítási kínálatot a márciusi kampányban – derül ki az Insura biztosításközvetítő több mint 8 ezer fő megkérdezésével lefolytatott kutatásából. Az alkuszcég várakozásai szerint a biztosítók között felerősödő verseny hatására 15-20 százalékkal alacsonyabb díj mellett válthatnak szerződést az ügyfelek.
Akár 300 ezer lakásbiztosítási szerződést is lecserélhetnek, ami a teljes állomány közel 10 százalékát teszi ki.
A felmérés azt mutatja, hogy a lakásbiztosítással rendelkező ügyfelek többsége érdeklődik a két hét múlva kezdődő lakásbiztosítási kampány iránt. Ötvenöt százalékuk az ajánlatok összehasonlítását követően dönt arról, vált-e biztosítást. A válaszadók 3 százalék mindenképpen váltani szeretne, az összehasonlítás ebben az esetben csupán az új szerződés kiválasztását szolgálja.
A kutatásból az is kiderült, hogy a lakásbiztosítási szerződéseket a szükségesnél ritkábban újítják meg:
a válaszadók 28 százaléka mondta azt, hogy lakásbiztosítását öt évnél is régebben aktualizálta.
Ekkora időtávon már jelentős kockázata van annak, hogy a lakás nem a megfelelő értékre van biztosítva. A márciusi lakásbiztosítási kampányban – melynek időtartama alatt minden lakásbiztosítás soron kívül átköthető lesz – várhatóan érezhetően frissül majd a hazai lakásbiztosítási állomány.
A lakásbiztosítási kampány egyben kiváló lehetőség az ügyfelek tájékoztatására is. Sokan nincsenek tisztában az aktuális trendekkel, a felmérés szerint a válaszadók 52 százaléka nem tud arról, hogy lakásbiztosítás csak ingóságra is megköthető (például albérlet esetén), és 51 százalék mondta azt, hogy nem hallottak még a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításokról (MFO) sem.
Noha a lakásbiztosítási kampányban elérhető kedvezmények teljes palettáját csak március 1-jével ismerjük majd meg – számos biztosító ekkorra ígérte az időszakhoz kapcsolódó kondíciók közzétételét –, a már rendelkezésre álló adatok azt mutatják, hogy a biztosítók többsége komoly akciókra készül. Különféle díjkedvezmények együttes hatására egyes társaságoknál akár 50 százaléknál is nagyobb díjkedvezmény lesz elérhető az előzetes információk szerint. Ilyen kedvezményre jogosító tényezők többek között a gépjármű-biztosítások esetében már jól ismert díjfizetési mód és gyakoriság, e-kapcsolattartás vállalása, az adott biztosítónál korábban megkötött más szerződés megléte, többéves hűségidő vállalása, illetve adott időn belüli kármentesség. További vonzó lehetőségként számos biztosító ingyenesen kínál választható kiegészítő fedezeteket, ami szintén hozzájárul a biztosítottság szintjének javulásához.
Az aktívabbá váló piaci verseny eredményeként a kampány időszakában (még a fedezeti kör bővülése mellett is) 15-20 százalékkal mérséklődhet a lakásbiztosítási átlagdíj, melynek éves mértéke az adataink szerint 2023-ban 48 ezer forint volt
– mondta Kozma Gábor, az Insura vezérigazgatója. Hozzátette, ez azt jelenti, hogy egy átlagos ingatlan esetében évi 8-10 ezer forinttal kedvezőbb áron lehet megkötni egy szerződést a kampányban.
A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások (MFO) közé nem tartozó biztosítások esetében a biztosítóknak lehetőségük lesz arra, hogy akár a kampányidőszak közepén is új, azonnal elérhető konstrukciókkal erősítsék versenypozícióikat. Ezért nem feltétlenül érdemes már az első napokban meghozni a végleges döntést, de érdemes lehet elkerülni az utolsó napok rohamát is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.