Világszerte a céges kultúra befolyásolja leginkább a munkahelyválasztást – mutat rá a 366 ezer munkavállaló bevonásával, a BCG, a The Network és a Profession.hu által készített közös kutatásból. Eszerint a magyarok számára kiemelt szempontként szereplő egyensúly a magánélettel, illetve a jó munkahelyi viszonyok minden országban előkelő helyen szerepelnek,
de az elismertség nálunk hét hellyel, a fizetés mértéke pedig négy hellyel került előrébb, mint a nemzetközi átlagban.
Ezzel szemben közel sem vagyunk annyira érzékenyek a felettesünkkel való kapcsolatra, mint más országok dolgozói: míg nemzetközi szinten a harmadik legfontosabb szempont a főnökkel való jó viszony, nálunk csak a hetedik helyen végzett.
Érdekesség, hogy a magyaroknak fontos az is, hogy hatékonynak érezzék a munkavégzést (10. hely), míg más országokban ez nem kiemelkedő igény (19.hely).
A tudatos munkáltatói stratégiával rendelkező cégvezetőknek nem lesz meglepő, de mégis sokat elárul a Magyarországon megszokott vállalati kultúráról, hogy a dolgozók számára tíz legfontosabb pontból hat a munkahelyi közérzetéhez kapcsolódik
– magyarázta az adatokat Martis István, a kutatás hazai lekérdezéséért felelő Profession.hu ügyvezető igazgatója. Hozzátette, tapasztalataik szerint a munkavállalók azokat a szempontokat sorolják előre ezeken a listákon, amelyeket a leginkább hiányolnak a jelenlegi munkahelyükön.
A munkavállalói magatartás megismerése kiemelten fontos a munkaerőpiacot befolyásoló gazdasági szereplők számára. A változó kihívásokra ugyanis csak akkor tudunk jó választ adni, ha ismerjük az álláskeresők döntési folyamatait.
Egy jó munkahelyi környezet, ahol a dolgozók hatékonyan működnek együtt és a felettesek megfelelően adnak pozitív visszacsatolásokat jelenleg a magyar munkavállalók álommunkahelye
– mondta Kotsis Ádám, az elemzést végző BCG budapesti irodájának vezető szakértője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.