„Szánjon időt arra, hogy megeméssze azt a tényt, hogy már nincs munkája” – tanácsolja Aneri Desai karrierszakértő, aki szerint mindenkinek időt és energiát kellene fordítania arra, hogy megértse a helyzetét, amelybe éppen belekerült, és csak azt követően használja a közösségi oldalait, mert sok esetben egy meggondolatlan poszt több kárt okozhat hosszú távon.
Ha ideges, akkor beszéljen a párjával, a barátjával, vagy ordítson bele egy párnába. Csak ne tegye közzé a dühét vagy a keserűségét az interneten
– javasolja a szakember. A CNN cikke szerint gyakran a közösségi médiában, például a LinkedInen, a Twitteren, az Instagramon, a Facebookon és más felületeken is fontos, hogy egy munkavállaló professzionálisan kommunikáljon, hogy a későbbiekben újabb lehetőségeket találhasson magának.
Ha valaki a munkája elvesztése után még nem biztos abban, hogy mit fog tenni – vagy még azt sem tudja, hogy ugyanazon a pályán akar-e maradni –, és mindenféleképpen kommunikálni akar, akkor inkább egy szolid bejegyzést érdemes közzétennie, amelyben csak az szerepel, hogy megszűnt az állása – jegyezte meg Desai. A szakember azt is tanácsolja, hogy a közösségi médiába nem feltétlenül érdemes az érzelmeinket közkincsé tenni, de még a pozitívnak mondható érzelmeket, dicséretek sem kell mindenáron megosztani a munkahelyről vagy a kollégákról.
Olyan sokan a reflektorfénybe helyezik azt, hogy milyen szerencsés, hogy ezzel vagy azzal a csapattal dolgozhatott, de elmulasztják önmagukat elismerni
– mondta. Szerinte fontos megjegyezni, hogy az ember legyen konkrét azzal kapcsolatban, hogy mit szeretne, és felismerje a képességeit is. Ha készen áll, hogy új állást keressen, akkor használja a kapcsolati hálóját is, és tegye magát elérhetővé a fejvadászok számára, például egy professzionális poszt létrehozásával – mondta Marlo Lyons karrierszakértő, aki hozzátette, hogy a munkakeresés szempontból releváns LinkedInen való nyilvános bejegyzések hasznosak karrierépítés szempontjából.
„Megjelölhet olyan embereket is, akiknek köszönetet mondhat, de lehet, hogy ez nem mindenkinek praktikus. Ha fennáll a veszélye annak, hogy kihagy valakit, aki különösen hasznos volt önnek – vagy fordítva, ha szándékosan nem jelöli meg jelenlegi főnökét –, az kedvezőtlen benyomást kelthet másokban” – mondta Lyons. Ebben az esetben jobb, ha privátban megkeresi azokat az embereket, akiknek köszönetet szeretne mondani.
A vállalatok célja, hogy akarják őket, nem csak azért, hogy elvállalják a munkát, mert muszáj
– mondta Lyons. Hozzátette: rendben van, ha valaki nyitott az új lehetőségekre, és rövid idő alatt belefog egy új karrierbe, de azt mindig fontos szem előtt tartani, hogy munkavállalóként soha ne tűnjön kétségbeesettnek.
A szakemberek szerint fontos, hogy mindenki következetes legyen minden platformon. Ennek megfelelően, ha valaki professzionális akar lenni a LinkedInen, annak nem árt, ha utána nem oszt meg dühös bejegyzéseket a Twitteren sem. Lyons arra figyelmeztetett, hogy a legtöbb helyen, mielőtt felvesznek valakit, már az online térben is ellenőrzik, vagyis a digitális térben tett tevékenységeink saját magunkról állítanak ki bizonyítványt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.