Kínában áprilisban 1,9 millió személygépkocsit adtak el, 11 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, a növekedés üteme pedig gyorsult a márciusi 3,5 százalékos éves emelkedéshez képest a CAAM (China Association of Automobile Manufacturers) kimutatása szerint.
A Kínában New Energy Vehicles (NEV) gyűjtőnév alatt kategorizált, a teljesen elektromostól a különböző hibrideket is magában foglaló
alternatív hajtású személygépkocsikból 82 ezret értékesítettek áprilisban Kínában, több mint dupláját az egy évvel korábbinak.
A kínai gazdaságpolitika az ország egyik technológiai húzóágazataként kezeli az elektromos mobilitás fejlesztését. A külföldi tulajdonú autóipari közös vállalatokra vonatkozó korlátozások lazítása is előnyben részesíti az elektromos járműtechnológiai fejlesztéséket és a gyártást.
Miközben járműipari beruházásokat helyi partnerrel létesített együttműködés keretében lehet csak létrehozni egészen 2022-ig, elektromos járművek gyártására már az idei évtől kezdődően kínai partner nélkül is.
A nagy külföldi autógyárak, a General Motors, a Nissan és a Volkswagen is több tucat elektromos és hibrid járművet mutattak be a Pekingi Autószalonon az elmúlt hónapban.
Áprilisban a haszongépjárműveket is beleértve 2,3 millió járművet értékesítettek Kínában, 11,5 százalékkal többet mint tavaly áprilisban. A CAAM az idei évre a teljes járműpiaci forgalom 3-4 százalékos növekedését jelzi előre.
Kína azt tervezi, hogy jelentősen, akár a felére csökkenti az importautók vámját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.