A Tesla a hét végén 150 ezer és 250 ezer jüan (22,6-37,6 ezer dollár) közötti összeggel emelte meg a két modell árát, kiviteltől függően. A cég májusban jelentette be, hogy hat százalékkal csökkenti a Model X és Model S autók árát Kínában a kormány július elejére ígért importvám-csökkentésével párhuzamosan, és az árcsökkentést az országba már beérkezett készletekre is érvényesíti.
A kínai kormány ugyanis július elsején csökkentette volna az importált autók vámtételét 25 százalékról 15 százalékra, az amerikai importvámok múlt heti megemelésére válaszul azonban a vámtételt 40 százalékra emelte. A kereskedelmi háború kirobbantása, az importvámok 25 százalékra emelése előtt az Egyesült Államok 2,5 százalék importvámot vetett ki a személygépkocsikra, míg az EU 10 százalékot, Kína pedig 25 százalékot az amerikai autók importjára.
A Teslának nagyon jól ment az üzlet Kínában még a 25 százalékos importvámokkal együtt is, hiszen tavaly kétmilliárd dollárra megduplázta eladásait.
A Tesla messze a legsikeresebb külföldi elektromosautó-márka Kínában. Az importvámok megemelése azonban a márkák közül éppen a Teslát érintette a legérzékenyebben, hiszen nem rendelkezik helyi gyártással és nem folytat együttműködést helyi partnerrel sem. Jelenleg azonban a Tesla tárgyalásokat folytat egy „gigafactory” építéséről Kínában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.