„A Tesco-Global Áruházak Zrt. hosszú távú bérleti szerződést kötött a Media Markt Retail Cooperation Kereskedelmi Kft.-vel eladótéren belüli (ún. shop-in-shop), szakosított, műszaki fogyasztási cikkeket értékesítő üzletek 10 helyszínen történő üzemeltetésére vonatkozóan” – ez a szűkszavú bejelentés tegnap jelent meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) honlapján.
Az egyelőre nem derült ki, pontosan melyik tíz üzletbe költözik be a nagy múltra visszatekintő műszaki áruház. A Tesco és a Media Markt nem először próbálja ki a „shop in shop” modellt, a győri és veszprémi hipermarketben hosszú ideje alkalmazzák ezt a konstrukciót. Ennek lényege, hogy
a Media Markt nem üzlethelyiséget bérel a boltban, hanem a kiskereskedelmi vásárlótérben rendezkedik be.
Tehát a szóban forgó tíz boltban a vásárlók a Tesco termékpalettája mellett a Media Markt cikkeiből is válogathatnak majd.
A „shop in shop” mindenesetre nem egy elterjedt fúziós gyakorlat Magyarországon, a mostani bejelentés lapunk értelmezése szerint amolyan tesztüzemként értékelhető. Amennyiben a GVH rábólint az összefonódásra, jó eséllyel a két óriás további üzletekben vezeti majd be ezt az együttműködési formát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.