Az idén november 16-ra időzítette Black Friday-akcióit az Extreme Digital, amelynek során az online vásárlók első rohama reggel hat és nyolc óra közé esett, de a munkából hazatérő internetezők este nyolc körül még egy csúcsforgalmat generáltak – összegezte tapasztalatait a Világgazdaság érdeklődésére a piacvezető webáruház.
Az ügyfeleik körében hagyományosan népszerű a bolti átvétel, az idei fekete pénteken azonban a tavalyi 48,8-ről 52,6 százalékra emelkedett azoknak az aránya, akik a hálózat tizenhat szaküzletének valamelyikében történő átvétellel adták fel rendeléseiket.
A normál méretű termékek átvételét öt napon belül garantálta a cég, a Black Fridayt követő hétvégén a csomagok csaknem fele útnak is indult a raktárakból. Az okostelefonok és a plazmatévék mellett rengeteg tisztítószert, mosó- és mosogatókapszulát rendeltek a vásárlók akciósan elérhető, nagy kiszerelésben.
A vásárlás ünnepén az átlagos kosárérték több mint 6600 forinttal haladta meg a tavaly ilyenkori méretet,
és a rendelések 15,8 százalékának ellenértékét már online bankkártyás fizetéssel rendezték, ami 1,9 százalékpontos növekedés az előző évhez képest. A cég tapasztalatai szerint a magyar internetezők a Black Fridayt követő napokban is jóval aktívabban vásárolnak, mint tették az elmúlt évben: így november utolsó két hete kiugró forgalmat hozhat.
Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-ügyvezetője lapunknak hangsúlyozta:
az utóbbi években a fekete péntek egynapos akció volt, tavaly és idén viszont már november közepétől a hónap végéig nyúlik az időszak.
A vásárlók el is várják a folyamatos akciókat, mivel annyi különféle időpontban és időtartammal rendeznek fekete pénteki leárazásokat a magyar kereskedők. Az Extreme Digital egy újabb hullámban „őrült hetet” indít holnaptól, amely a teljes karácsonyi kínálat mintegy húszezer termékét érinti.
Az eNET tájékoztatása szerint, bár kevésbé lelkesek a magyar netezők, mint tavaly, ennek ellenére akár 110 milliárd forintot is elköltenének a Black Friday apropóján. A felmérés szerint a válaszadók 47 százaléka tervez vásárolni fekete pénteken, tízből három pedig bizonytalan, ez alkalomból költsön-e.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.