Még nem sikerült felzárkózni, továbbra is Európa sereghajtói között vagyunk az online kereskedelem terén. „Csehország például e téren ötször nagyobb forgalmat bonyolít, mint Magyarország, ahol a 2017-es belföldi online kiskereskedelmi értékesítés 545 milliárd forint volt, míg a teljes internetes piac megközelítette az ezermilliárd forintot. Ez azt jelenti, hogy több mint 400 milliárdot külföldi webáruházakban költöttek el a magyar vásárlók” – mondta a Világgazdaságnak Donáth Fruzsina, a SmartCommerce Consulting Kft. ügyvezetője és szakértője. Magyarázata szerint viszont az, hogy a hazai vásárlók 45 százalékának az igényét nem tudták kielégíteni a hazai webshopok, jól mutatja, hogy még nagy a fejlődési lehetőség ezen a területen.
Gyakran kifogás, hogy a nemzetközi mamutvállalatok áraival nem tud versenyezni egy kisebb webáruház, de nem is ez a cél, hanem hogy olyan értéket tudjon nyújtani a vásárlónak, amely mellett az ár mellékes.
„A digitális transzformációt az adatok és az információk mennyiségi változása, valamint a belőlük kinyerhető üzleti előnyök hajtják. Ezeket befolyásolják a technológiák, és a nagy információáramlás minden iparágban változásokat idéz elő. Az online kereskedelemben már a magyar vállalkozók zöme is látja ezt a trendet, gyűjti az adatokat, de sokaknak nagy kihívás a növekvő adatmennyiség gyors feldolgozása, illetve sokan nem tudják, hogy mit is kezdjenek a gyűjtött adatokkal” – emelte ki Donáth Fruzsina.
Szerinte azokat az adatokat érdemes elsőként feldolgozni, amelyek a vásárló kényelmét és élményét szolgálják. Érdemes chatbotokat használni, hogy a vásárló a nap bármely szakában azonnal választ kapjon a kérdéseire emberi erőforrás nélkül.
A teljes cikk a szerdai Világgazdaságban olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.