BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Élesedik az online verseny a láncoknál

Az interneten is aktív élelmiszer-kiskereskedőktől legalább két-háromszor akkora értékben vásárolunk online, mint a hagyományos boltokban. Már van lánc, amelynek a forgalma harmadát adja a web.

Várhatóan májusban lép be az online élelmiszer-kiskereskedelmi piacra a SPAR, ezzel a GRoby, a Tesco, a CBA Príma és az Auchan példáját követi. Mint a Világgazdaság körképéből kiderült,

mindegyik többcsatornás kereskedelmet épít azért, hogy a hagyományos vásárlás és az internetes rendelés során a vásárlók egységesen magas szintű szolgáltatást, széles választékot és kedvező árakat érhessenek el.

Fotó: Shutterstock

Míg a boltokban a napi friss termékek, a zöldség, a pékáru, a felvágott és a tejtermék beszerzése a meghatározó, addig az e-kereskedelemben egyelőre a nehéz, nagy mennyiségben szükséges termékek vannak többségben, az ásványvíz, üdítő, tartós tej, tisztítószer és papíráru.

Nagy Sándor, a GRoby online üzletágvezetője szerint az élelmiszerek online beszerzése iránti igény egyre inkább nő, de ahhoz, hogy a hazai 4 százalék körüli arány megközelítse a 10 százalék feletti uniós átlagot,

több nagy szereplő, köztük a SPAR belépésére is szükség van. Az üzletágvezető kiemelte az új technológiák, megoldások megjelenését is, ilyenek a Franciaországban népszerű, autópálya melletti, hűtőládával felszerelt átvételi pontok vagy a Távol-Keleten terjedő, éjjel-nappal működő, automatizált okosáruházak.

Online kiszállításának 2013-as indulása óta a Tesco több mint húszmillió rendelést teljesített, ennek során mintegy 150 millió terméket juttatott el 500 ezer címre – összegezték a hipermarketnél.

Az online vásárlás átlagos kosárértéke függ attól, hogy hét eleje vagy vége van, illetve a hónap elején vagy végén járunk. Az eddigi legkisebb rendelés négy Túró Rudi volt, a legnagyobb értéke pedig 400 ezer forint.

A GRobynál a forgalom harmadáért felel az online értékesítés:

30 ezer forint körül van az átlagos kosárérték, miközben a parkoló hiánya miatt nagybevásárlásra nem alkalmas hagyományos boltokban a többség 1500-4000 forintot költ.

Az Auchannál a webes költések átlagértéke a hipermarketes bevásárlások két-háromszorosa, a 22 ezer forintot is elérheti, a CBA Prímánál pedig legalább három-négyszeres a különbség.

A vásárlók három hétre előre is leadhatják rendelésüket a Tescónál reggel nyolc és este tíz óra közti kiszállítással. A szolgáltatás 107 településen érhető el: Budapest és vonzáskörzete mellett a Szeged–Hódmezővásárhely, Győr, Székesfehérvár–Veszprém–Siófok és Debrecen–Nyíregyháza térségekben. Az online elérhető több mint húszezer termékből főként asztali számítógépről válogatnak a vásárlók, az applikációt 10-12 százalék használja. Hangsúlyozták, hogy a Tesco nem webshop: ha az adott áru nem érhető el, helyettesítő terméket szállítanak.

A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.