Várhatóan májusban lép be az online élelmiszer-kiskereskedelmi piacra a SPAR, ezzel a GRoby, a Tesco, a CBA Príma és az Auchan példáját követi. Mint a Világgazdaság körképéből kiderült,
mindegyik többcsatornás kereskedelmet épít azért, hogy a hagyományos vásárlás és az internetes rendelés során a vásárlók egységesen magas szintű szolgáltatást, széles választékot és kedvező árakat érhessenek el.
Míg a boltokban a napi friss termékek, a zöldség, a pékáru, a felvágott és a tejtermék beszerzése a meghatározó, addig az e-kereskedelemben egyelőre a nehéz, nagy mennyiségben szükséges termékek vannak többségben, az ásványvíz, üdítő, tartós tej, tisztítószer és papíráru.
Nagy Sándor, a GRoby online üzletágvezetője szerint az élelmiszerek online beszerzése iránti igény egyre inkább nő, de ahhoz, hogy a hazai 4 százalék körüli arány megközelítse a 10 százalék feletti uniós átlagot,
több nagy szereplő, köztük a SPAR belépésére is szükség van. Az üzletágvezető kiemelte az új technológiák, megoldások megjelenését is, ilyenek a Franciaországban népszerű, autópálya melletti, hűtőládával felszerelt átvételi pontok vagy a Távol-Keleten terjedő, éjjel-nappal működő, automatizált okosáruházak.
Online kiszállításának 2013-as indulása óta a Tesco több mint húszmillió rendelést teljesített, ennek során mintegy 150 millió terméket juttatott el 500 ezer címre – összegezték a hipermarketnél.
Az online vásárlás átlagos kosárértéke függ attól, hogy hét eleje vagy vége van, illetve a hónap elején vagy végén járunk. Az eddigi legkisebb rendelés négy Túró Rudi volt, a legnagyobb értéke pedig 400 ezer forint.
A GRobynál a forgalom harmadáért felel az online értékesítés:
30 ezer forint körül van az átlagos kosárérték, miközben a parkoló hiánya miatt nagybevásárlásra nem alkalmas hagyományos boltokban a többség 1500-4000 forintot költ.
Az Auchannál a webes költések átlagértéke a hipermarketes bevásárlások két-háromszorosa, a 22 ezer forintot is elérheti, a CBA Prímánál pedig legalább három-négyszeres a különbség.
A vásárlók három hétre előre is leadhatják rendelésüket a Tescónál reggel nyolc és este tíz óra közti kiszállítással. A szolgáltatás 107 településen érhető el: Budapest és vonzáskörzete mellett a Szeged–Hódmezővásárhely, Győr, Székesfehérvár–Veszprém–Siófok és Debrecen–Nyíregyháza térségekben. Az online elérhető több mint húszezer termékből főként asztali számítógépről válogatnak a vásárlók, az applikációt 10-12 százalék használja. Hangsúlyozták, hogy a Tesco nem webshop: ha az adott áru nem érhető el, helyettesítő terméket szállítanak.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.