Egyre fontosabb a vásárlók számára a termékek környezeti hatása, de még mindig elsősorban a költséghatékonyság a döntő, viszont a szemléletváltozás világszerte egyre intenzívebb. A zöldbrandek felértékelődtek, és egyre több áll ki a világmárkák közül fontos társadalmi célok mellett, pozitívan befolyásolva vásárlóit és potenciális vásárlói szemében a saját presztízsét.
Az évente kétmillió adásvétel színteréül szolgáló Vatera is igyekszik erősíteni az online piacterek látogatóinak környezettudatosságát, ezért bevezette a zero waste kategóriát. Emellett a használt termékek iránti vásárlói bizalom erősítésére a vitás ügyekben pénzvisszafizetési garanciát vállalt, aminek 30 ezer forintos limitjét most 50 ezerre emelte
– válaszolta a Világgazdaság kérdésére Szanitter Áron, a Vatera vezetője a webes vásárlási trendekről tartott tájékoztatóján.
A hulladékcsökkentést szolgálja a termékek élettartamának meghosszabbítása.
A Vaterán megvásárolt termékek több mint 60 százaléka használt, ezek vásárlói még akkor is környezetbarát fogyasztók, ha a költséghatékonyságot tartják elsődlegesnek.
A vevők 71 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szívesen vásárol olyan terméket, amellyel egyúttal a környezetet is védi.
Egyelőre elég kicsi az a szegmens, amelynek tagjai csak használt termékeket vásárolnak, de már sokkal kevesebben vannak, akik csak újat vesznek mindenből, viszont fele-fele arányban vannak azok, akik új és használt termékeket egyaránt vesznek, egyszerre több szempontot mérlegelve.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.