Az online bevásárlások átlagos kosárértéke legalább a két-háromszorosa az átlagos áruházi vásárlások összegének, egyes láncoknál viszont akár hat-nyolcszoros is lehet a különbség – derült ki a Világgazdaság körképéből. Míg az Auchan két-háromszoros, a Tesco négy-ötszörös differenciáról számolt be, a CBA Prímánál az összehasonlítás kapcsán arra hívták fel a figyelmet, hogy a hagyományos üzletek kosárértéke az üzletek mérete, elhelyezkedése szerint nagy szóródást mutat.
A legnagyobb eltérés a GRobynál van, ahol az átlagos online kosárérték 30–32 ezer forint, szemben a hagyományos bolti 2–4 ezer forinttal.
A SPAR-nál rávilágítottak, hogy sok a hasonlóság az online és offline kosarak összetételében: top kategóriás a sör, az ásványvíz, a tej, a friss zöldség és gyümölcs, a baba- és higiéniai, illetve a fagyasztott termék, de érdemben nő a friss áru részaránya is.
A Tesco arról számolt be, hogy az év végi kosárméret-emelkedés novembertől érzékelhető, de decemberben, az utolsó három héten lesz a legnagyobb. A vásárlók egyre tudatosabbak, kihasználják a három hétre előre foglalás lehetőségét, amelyet még a kiszállítást megelőző este is módosíthatnak.
A hipermarketnél kiemelték, hogy
a Tesco 2013-ban Budapesten elsőként indította be házhoz szállítási szolgáltatását. Hat év alatt a lánc több mint húszmillió rendelést, 150 millió termék 500 ezer címre történő kiszállítását és csaknem 10 millió megtett kilométert teljesített.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.