BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Otthon használható termékekre szűkül a kereslet

Az új termékek, a speciális védő- és dizájnmaszkok megjelenése, a fertőtlenítőszerek felértékelődése csak az egyik jele az internetes kereskedelmi trendeket is átformáló koronavírus-járványnak.

Az új termékek, a speciális védő- és dizájnmaszkok megjelenése, a fertőtlenítőszerek felértékelődése csak az egyik jele az internetes kereskedelmi trendeket is átformáló koronavírus-járványnak. A vásárlók most azokat a termékeket keresik, amelyeket az otthon tartózkodás során hasznosnak ítélnek – válaszolta a Világgazdaság érdeklődésére Szanitter Áron, a Vatera vezetője.

Dübörög az élelmiszerek, a háztartási és vegyi áruk kategóriája, amelyben 329 százalékkal nőtt a kereslet, és 229 százalékkal több egészség- és szépségápolási terméket adnak el az oldalon.

Az egyes termékkategóriákon belül még ennél is nagyobb volumenű változások láthatók. Az otthoni tanuláshoz és a munkához is sokszor elengedhetetlen eszközből, a webkamerából például 4200 százalékkal többet értékesítettek, mint a járvány előtti hetekben. A karantén alatti vásárlási toplista virtuális dobogóján a maszkok foglalják el a második helyet, az egyéb gyógyászati segédeszközök a harmadikat. A védőruházat, a gumikesztyű és a védőálarc forgalma 640 százalékkal emelkedett.

Fotó: Kallus György / VG

Március vége óta kis híján hússzorosára nőtt az eladott trambulinok és ugrálójátékok száma, míg hintából, csúszdából mászókából 773 százalékkal, játszóházból és sátorból 466 százalékkal többet értékesítettek. A járvány hatására több mint tízszer annyi tisztítószer fogy, mint addig, és feltűnő a kenyérsütők 883 százalékos forgalomnövekedése is.

Terjed az otthoni edzés, majdnem hatszorosára nőtt az eladott súlyzók mennyisége, és 143 százalékkal a kerékpároké a Vaterán. Az online piactéren a tíz leggyakoribb keresőszó jelenleg a szájmaszk, a maszk, az FFP3 maszk, a légpuska, a kerékpár, a trambulin, a gázpisztoly, a gumikesztyű, a súlyzó, a csúszda és a szobabicikli.

Március 14–20. között, az iskolabezárások után hirtelen 20 százalékkal esett vissza a kereslet a Vaterán, de március végétől jelentős mértékben bővült a forgalom, és az átlagos kosárérték is 36 százalékkal nőtt azóta. Látványosan zuhant az üzlet- és boltfelszerelések iránti kereslet, és jóval kevésbé kelendő most a ruhanemű, az ékszer és az óra.

A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.