A tavalyi 80-85 milliárd forintos összesített árbevétel után az egyesülő Extreme Digital és eMAG közös forgalma az idén a 100 milliárdot is túllépheti – mondta a Világgazdaságnak Várkonyi Balázs, aki mindkét cég ügyvezető igazgatói tisztségét betölti.
Mivel a 17 hagyományos üzlettel rendelkező Extreme Digitalnál a hibrid modell már igazolta létjogosultságát, az eMAG is fizikai hálózatot épít.
Csütörtökön az Erzsébet körúton nyílt meg az első üzlete, de Budapest után a vidéki nagyvárosokat is célba veszi a társaság. A bemutatóterem jellegű üzletekre elsősorban marketingeszközként tekint az eMAG, amely ebben a formában forgalmas helyeken, főként plázákban jelenne meg.
A webáruházak kiskereskedelmen belüli részaránya a koronavírus előtti mintegy 6-7 százalékról Várkonyi Balázs szerint a járványhelyzet hatására átmenetileg 20-25 százalékra is felkúszott, s az év egészét tekintve is 10 százalék felett ragadhat.
Az ügyvezető szerint ezáltal forgalmi szempontból három-öt évet ugrott előre az időben az e-kereskedelem. Kifejtette, hogy a pandémia előtt az Extreme Digital bevételeinek 55 százalékát adták a hagyományos boltok, a fennmaradó 45 százalékot a web, ezzel szemben a veszélyhelyzet alatt 70-30 százalékkal erős túlsúlyba került az online csatorna. A szakember szerint azzal, hogy a korlátozások enyhítésével az élet kezd visszatérni a rendes kerékvágásba, az online áruházak lendülete alábbhagy, de a 60-70 százalékos növekedésből éves alapon 30 százalék így is fennmaradhat.
Az Extreme Digital és az eMAG közös terveiről Várkonyi Balázs elmondta: az eddigi 20 ezer négyzetméteres közös raktárkapacitást az év végére 30 ezresre tervezik bővíteni. Marad a két helyszín Üllőn, illetve a Megyeri híd lábánál, ugyanakkor a raktárak már összevontan dolgoznak, a cégcsoport közös beszerzésre, logisztikára, marketingre és HR-re tér át.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.