BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ellenállók a luxusmárkák

Négy lu­xusbrand került be a világ legértékesebb márkái közé a londoni székhelyű Kantar piackutató 2020 BrandZ Top 100 listáján. Meglepő módon a négy brand a koronavírus-válság ellenére még növelni is tudta értékét az elmúlt évhez képest.

A Louis Vuitton, a Chanel, a Hermes és a Gucci képviseli a luxusmárkákat a világ száz legértékesebb brandje között. A londoni székhelyű Kantar piackutató cég most kiadott éves jelentéséből kiderül: az öt legértékesebb brand az Amazon, az Apple, a Microsoft, a Google és a Visa.

Csaknem 6 százalékkal nőtt összességében annak a száz cégnek az értéke, amelyek idén felkerültek a listára – az együttes értékük a koronavírus-válság ellenére elérte az 5 ezermilliárd dollárt –,

ez egyébként nagyjából Japán éves GDP-jének felel meg.

A négy luxusmárkából, amely sze­repel a felsorolásban, a ­Louis Vuitton az LVMH csoport tulajdonában van, míg a Chanel, a Hermes és a Gucci a Kering csoport alá tartozik.

Fotó: Shutterstock

Bár az első száz márkába nem kerültek be, de a fenti négy luxusbrand után érték szerinti sorrendben a Rolex, a Cartier, a Dior, az Yves Saint Laurent, a Burberry és a Prada következik – olvasható a piackutató elemzésében.

Ez a tíz luxusmárka összesen 177 milliárd dollárt ér,

írja a Fashion Law amerikai divatportál, amely összefoglalójában arra is kitér, hogy a 14 márkakategória közül hat kategória brandjei tudtak növekedést felmutatni a koronavírus-járvány ellenére is, ezek egyike volt a luxusmárkák kategóriája.

A luxuskategória azért tudott értékben növekedni – írja a divatportál –, mert a luxusmárkák erős márkaértéket képviselnek, és ez ellenállóvá teszik őket a negatív hatásokkal szemben.

Ezenfelül a kínai vásárlók megnövekedett fogyasztói étvágya – a globális luxusköltések harmada származik tőlük

– szintén hozzájárult ahhoz, hogy ezek a brandek megnöveljék értéküket a kihívásokkal teli piaci körülmények ellenére.

A száz legértékesebb márkával kapcsolatban a BrandZ igazgatója, David Roth hangsúlyozta: ezeknek a márkáknak a folyamatos növekedése világosan megmutatja, hogy az erős márkák most sokkal jobb pozícióban vannak, mint voltak a 2008–2009-es válság idején.

További részletek a Világgazdaság pénteki számában

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.