Az Aldi együttműködési megállapodást kötött az online bevásárlási szolgáltatást nyújtó magyar startuppal, a Rokshsal
– jelentette be a német diszkontlánc hazai leányvállalata, amely 146 üzlettel van jelen a magyar kiskereskedelemben, és csaknem 4200 dolgozót foglalkoztat.
A partnerség értelmében a jövőben a bolthálózat kínálatából közel 3000 termék lesz online rendelhető a Roksh weboldalán, a szolgáltatás Budapest területén vehető igénybe. Az így elérhetővé váló élelmiszerek között friss zöldség-gyümölcs, hús-, tej- és pékáru szerepel, a non-food termékek palettájáról pedig számos kozmetikum és tisztítószer is. A tájékoztatás szerint zömében saját márkás élelmiszerekre épít új üzletágában az Aldi.
Érdekes előzmény, hogy Bernhard Haider, a társaság ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak nyáron adott exkluzív interjúban a rugalmas foglalkoztatási modell, a különadó és a plázastop taglalása mellett az e-kereskedelmi piacra lépést firtató kérdés elől sem ugrott félre. A hazai versenytársak fejlesztésein túl az apropót részben az adta, hogy ekkor Németországban már tesztelte az online bevásárlást az Aldi.
„Már évek óta van házhoz szállításunk, elsősorban nagy méretű gépeket, háztartási eszközöket lehet nálunk rendelni.
Az online élelmiszer-vásárlás azonban Magyarországon még csak a fejlődési pályája elején van. Hiszünk benne, hogy ez lehet a jövő egyik ígéretes szegmense, kiegészítő tevékenységként el tudjuk képzelni a megvalósítását, de hogy milyen formában, az legyen a jövő titka” – júniusban így értékelt a vállalatvezető.
Azóta eldőlt tehát, hogy az Aldi egy külső partnerrel együttműködve lép a virtuális térbe.
A Roksh nem online élelmiszerbolt, hanem egy bevásárlási szolgáltatás, ami azt jelenti, hogy a személyes bevásárló beszerzi a kívánt termékeket az ügyfél helyett. Az Aldi mellett a többi között elérhető a startupon keresztül a Tesco, az Auchan, a CBA Prima, a Reál és a GRoby kínálata is. A felsoroltakon túl meghatározó szereplője még a hazai online élelmiszer-kiskereskedelemnek a SPAR, illetve a cseh hátterű Kifli.hu.
A Roksh használatakor azzal érdemes tisztában lenni: előfordulhat, hogy nem elérhetők bizonyos termékek, vagy jelentősen megváltozott az áruk. Ebben az esetben a személyes bevásárló telefonon veszi fel a kapcsolatot, hogy egyeztessen a megfelelő helyettesítő termékről. Ha pedig a fogyasztó inkább elállna a vásárlástól, semmilyen költség nem terheli.
A bejelentést Bernhard Haider úgy kommentálta, hogy az együttműködés révén jelentős lépést tesznek a számukra fontos online élelmiszer-kereskedelem irányába: egy innovatív magyar startup ötlete találkozott vásárlóik régi vágyával.
Így már az online vásárlás területén is elmondhatjuk magunkról, hogy élen járunk az újszerű megoldások alkalmazásában, hiszen Magyarországon az Aldi lesz az első diszkontáruházlánc, amelynek termékei elérhetők lesznek a Roksh weboldalán
– rögzítette a tényt az ügyvezető.
Rámutatott, hogy a pandémiás időszakban a gyorsan változó körülmények között különösen fontos a megbízhatóság, ezért stabil partnerként bővítik szolgáltatásaikat. Ez jelen esetben azt jelenti, hogy a kedvelt termékekhez kényelmesebben lehet hozzájutni, de a megszokott diszkontáron. Ráadásul a Roksh segítségével oda is el tudják juttatni a termékeiket, ahol nincs a közelben áruházuk. Bernhard Haider hangsúlyozta: az online bevásárlási szolgáltatás elindításával a magyarországi Aldi a régióban is az első lesz, hiszen a környező országokban még nem lehet az Alditól vagy a Hofertől élelmiszer‑házhozszállítást igénybe venni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.