Sok felesleges bosszúságot spórolhatunk meg magunknak, családtagjainknak a fogyasztóvédelmi szabályok ismeretével karácsonykor is. A félrement ajándékvásárlások könnyen helyrehozhatók, ha lehetőségeinkkel tudatosan élve érvényesítjük jogainkat.
Hiába a Jézuska hozza, még így is megesik, hogy az ajándék hibás, sérült, nem működik.
A szavatossági, jótállási előírások értelmében az üzletnek kötelessége a terméket javíttatni; ha nem javítható, egy ugyanolyan termékre kicserélni; végső esetben pedig a vételárat visszafizetni.
Ezért célszerű a jótállási jegyet és a blokkot vagy számlát is félretennünk, megőriznünk a megajándékozott számára.
Még egyszerűbb a dolgunk, ha online kereskedőnél vásároltunk.
A vevő a termék átvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül visszaküldheti az interneten rendelt árucikket, akkor is, ha az hibátlan, csak éppen nem tetszik, nem jó a mérete, esetleg felesleges. Egyre több webshop vállal önként hosszabb, akár 30 napos elállási időt is.
Az üzleteket jogszabály nem kötelezi arra, hogy a kifogástalan állapotú, tökéletesen működő terméket visszavegyék. A kereskedők azonban vevőik elégedettsége érdekében, különösen az ünnepi időszak után készek levásárlási vagy cserelehetőséget biztosítani. A kinézett ajándék megvásárlása előtt erre érdemes rákérdezni.
Akár arra is megkérhetjük az eladót, hogy a blokkra írja fel a levásárlás vagy utalványra váltás lehetőségét.
Ha probléma merül fel, és azt a kereskedővel nem sikerül rendezni, a vásárlók a fogyasztóvédelmi hatósághoz és a békéltető testületekhez fordulhatnak panaszukkal. Más uniós tagállamból beszerzett termék esetén az Innovációs és Technológiai Minisztériumon (ITM) belül működő Európai Fogyasztói Központtól lehet ingyenes szakmai segítséget kérni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.