A SPAR Magyarország tavaly 738,9 milliárd forint forgalmat realizált, amely az előző évhez képest 8,7 százalékos növekedésnek felel meg – ismertette Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató az áruházlánc éves sajtótájékoztatóján.
A 13 ezer főt foglalkoztató vállalat az esztendő végén összesen 588 üzlettel rendelkezett,
Az utóbbiról a másik ügyvezető, Szalay Zsolt azt mondta el, hogy a franchise hálózat forgalma immár önmagában eléri a 67 milliárd forintot. Ebben a kategóriában a 207 üzlet közül 85 OMV-, 34 pedig Lukoil-töltőállomáson működött, 58 SPAR market, további 30 pedig SPAR partner formájában.
Tavaly 29 milliárd forintot költött beruházásokra a SPAR az előző évi 25 milliárd után, Heiszler Gabriella pedig a Világgazdaság kérdésére közölte:
az idei fejlesztési keret további mintegy 10 százalékkal nő.
„Mivel tavaly többet költöttünk a húsüzemre és a logisztikára, idén újra az üzletek kerülnek a középpontba, reményeink szerint minden idők legnagyobb boltszámáról adhatunk majd hírt az új nyitások, illetve a meglévő üzletek felújítása terén” – részletezte.
A beruházások már csak azért is folytatódnak, mert az idén 30 éves Magyarországon a SPAR, amely a fogyasztói magatartás változására is gyorsan és hatékonyan kíván reagálni.
A járványhatások kapcsán a vállalatvezető arról számolt be, hogy a vásárlószám korlátozására csak egy-két helyszínen volt szükség, de ha a jogszabályi környezet változik, akkor minden szükséges lépést megtesznek. Ugyanakkor az is segítette a nagyobb tumultusok elkerülését, hogy mintegy 10 százalékkal csökkent a tranzakciószám, vagyis a fogyasztók többsége valamivel ritkábban vásárol, akkor viszont magasabb átlagos kosárértéket produkál.
A húsvéti előkészületekről Heiszler Gabriella elmondta:
tavaly a nagy bevásárlási hullám március közepén volt, így az ünnep előtt már tele voltak a hűtők, sőt, inkább a nyakukon maradt a szezonális édességek jelentős része, miután elmaradtak a családi összejövetelek.
Az idén is az alapvető élelmiszerek elérhetősége élvez prioritást, de a száraz- és füstölt áru ugyanúgy megtalálható már a boltokban, de a tematikus frissárut is hamarosan kihelyezik a polcokra.
A SPAR esetében a webshop forgalma egyelőre marginális, de középtávon a forgalom 5-6 százalékát is hozhatja ez a csatorna. Addig is folyamatosan fejlesztik a szolgáltatást, a vásárlói igényekre is reagálva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.