BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Válságállónak bizonyultak az autókereskedők

Annak ellenére, hogy fékeztek az eladások, nőni tudtak a nagyobb magyarországi autókereskedések bevételei.

Magyarországon továbbra is a Porsche Hungaria a legnagyobb forgalmat lebonyolító autókereskedő, tavaly 361 milliárd forint nettó árbevételt ért el, ez tetemes visszaesés a 2019-es 403 milliárdhoz képest.

Annak ellenére azonban, hogy fékeztek ez eladások, a nyereség nőni tudott a 2019-es 2,35 milliárd forintról 4,72 milliárdra.

A cég eredményére az is hatást gyakorolt, hogy a tavalyi második fél évben indította el a használtautó-telephelyének egymilliárd forintos beruházását, amelyet idén június 10-én adott át. A fejlesztés 1,1 hektáron valósult meg, megépült egy 373 négyzetméteres kereskedés, amely egyszerre akár kétszáz autónak adhat helyet. A cég tervei szerint a Budaörsön található Das WeltAuto Centrum évente 700 autót értékesíthet.

Fotó: Vémi Zoltán / VG

A járvány miatt nehezített pályán működtek a magyarországi autókereskedések is,

a Toyota Central Europe Kft. 2020. március végén zárta a 2019-es üzleti évét 216 milliárd forintos árbevétellel, a 2018-as 250 millió forintos nyereség után 910 milliós veszteséget kellett elkönyvelnie.

Az Opel South-east Europe Autóforgalmazó Kft. árbevétele szenvedte el a legnagyobb zuhanást, a 2019-es 203 milliárd forint után tavaly nem érte el a 86 milliárdot sem. Ennek ellenére

a vizsgált öt nagy autókereskedő közül az Opel érte el a legnagyobb nyereséget, 5,27 milliárd forintot.

Ebben a körben az FCA Central and Eastern Europe Kft. vesztesége volt a legnagyobb: 2,54 milliárd forintot tett ki a 2019-es 40 milliós mínusz után. Az árbevételét tekintve azonban jóval kisebb a visszaesés: 2019-ben 108 milliárd forint volt a cég nettó értékesítése, 2020-ban pedig 107 milliárd. A tavaly harmincéves Pappas Auto Magyarország Kft. 7 milliárd forinttal tudta növelni 2019-es árbevételét: 104 milliárdról 111-re. A cég nyeresége is nőtt, csaknem duplájára, tavaly 980 millió forint adózott eredményt ért el a 2019-es 530 millió után.

A magyarországi autókereskedelem egésze tavaly 18,5 százalékot esett vissza 2019-hez képest.

A nagycsaládosok és az elektromosautó-vásárlási támogatás segítette ugyan a piacot, de az utóbbi később vissza is vetette, mivel sokan az újabb pályázat megjelenéséhez kötötték az e-autó beszerzését, a pályázat pedig csak az idén jelent meg. A mostani évre 10-15 százalékos bővülést prognosztizál a szakma, tehát a várakozások szerint egyelőre nem fogja kiheverni a piac a járványt. Ugyanakkor azt sem szabad szem elől téveszteni, hogy a 2019-es túlfűtött helyzetet egyébként sem lehetett volna éveken keresztül fenntartani: a járvány kitörése előtt is visszaesésre lehetett számítani – igaz, nem 18,5 százalékosra.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.