Az Egyesült Államok boltjaiban a vásárlók az elmúlt évtizedek leggyorsabb ütemében emelkedett élelmiszeráraival találkozhattak, a grillcsirke ára azonban egyáltalán nem lett drágább a legnagyobb láncok kínálatában – közölte a CNN. Az amerikai Munkaügyi Statisztikai Hivatal beszámolója szerint az élelmiszerárak átlagosan 9,4 százalékkal lettek magasabbak 2022 áprilisában, mint egy évvel korábban, ami 41 év óta a legnagyobb éves árnövekedés lett az államokban. Számos tényező emelte meg az árakat a közelmúltban: az időjárás csökkentette a terméshozamot, Oroszország Ukrajna elleni inváziója pedig megnövelte a búza és egyéb termények árát.
A vaj és a margarin 19,2 százalékkal, a tej ára 14,7 százalékkal, a liszt ára 14 százalékkal drágult. A gyümölcsök és zöldségek is jóval drágábbak lettek, a citrusfélék 18,6 százalékkal, a saláta 12,7 százalékkal kerülnek többe.
A csirke árának 16,4 százalékos éves növekedése ellenére a grillcsirkéket továbbra is
4,99 dollárért (körülbelül 1800 forint) lehet megvásárolni a Costco és a BJ's Wholesale Club áruházláncoknál. A Meijer üzletlánc 5,99 dollárért (körülbelül 2200 forint) árulja az egész grillcsirkét, míg a Giant Eagle-ben 6,99 dollárért (körülbelül 2500 forint), a Publix lánc pedig 7,39 dollárért (több mint 2500 forint) kínálja.
Az amerikai hírtelevízió beszámolója szerint egy tudatos stratégia áll az üzletek azon döntése mögött, hogy a grillcsirkék nyomott árán nem változtatnak, hiszen a boltok így is próbálják kezelni az inflációt, és megtartani a vásárlóikat. A grillezett csirke a szupermarketek nagyra becsült áruja, mert bevonzza a vásárlókat az üzletekbe. A vállalatok versenyképesek akarnak maradni a grillcsirkék áraiban, és hajlandóak pénzt is veszíteni az eladásuk miatt, még akkor is, ha a termelési költségek emelkednek. Okkal nevezik ezt az árképzést veszteségvezetőnek, vagyis a terméket a piaci költségénél alacsonyabb áron adják el, hogy ezzel ösztönözzék a jövedelmezőbb áruk értékesítését.
Amint a vásárlók az üzletben vannak, a speciális árazott termék mellett számos áruval is megtölthetik a kosarukat, amelynek köszönhetően az üzlet magasabb árrésre tehet szert
– magyarázta el Ernest Baskin, a Saint Joseph's Egyetem élelmiszermarketing tanszékének docense. Ahogy a tej vagy a tojás ára, úgy a grillcsirke árazása is meghatározza egy üzlet értékét a fogyasztók szemében, így egy népszerű termék drágulása messzemenő következményekkel is járhat. A BJ áruházlánc vezérigazgatója, Bob Eddy az elmúlt napokban kiemelte, hogy a cég továbbra is szemelőt tartja bizonyos termékeik árazását, majd hozzátette, hogy bár gyártási költségeik megugrottak, a grillcsirkék forgalmi értékét szilárdan tartani fogják. A Giant Eagle-nél is népszerű a grillezett csirke, és a vállalatnál úgy gondolják, hogy „fontos a termék általános árának a megőrzése”. A CNN kitért arra, hogy talán nincs olyan üzlet, amely szorosabban kötődne a grillezett termékekhez, mint a Costco áruházlánc, amely több mint egy évtizede 4,99 dollárért értékesíti a grillcsirkét, és tavaly 106 millió darabot adott el belőlük. A kereskedelmi cég szándékosan mindig a boltjai hátsó részébe helyezi el a csirkét, abban a reményben, hogy a vásárlók a boltban nézelődve számos más árut is megvesznek, miközben elhaladnak a polcok előtt. A népszerű grillezett termék nyomott ára olyan fontos stratégia az amerikai áruházláncnak, hogy
450 millió dolláros baromfifeldolgozó üzemet épített Nebraskában, hogy saját csirkéit szállíthassa a boltokba. A 2019-ben megnyílt üzemben évente több mint 100 millió csirkét dolgoznak fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.