A fogyasztók 85 százaléka internetes keresőkből tájékozódik a kedvezményes ajánlatokról – derült ki a Bónusz Brigád és a GKID (korábbi nevén GKI Digital) közös felméréséből. A második legnépszerűbb tájékozódási forrás a közösségi média, a válaszadók csaknem fele innen szerzi az ismereteit: a 18–29 évesek 66 százaléka tájékozódik innen, ha vásárolni akar valamit. A közlemény szerint a hírlevelek is fontos forrásai az ismereteknek, ezekből szintén a válaszadók majd fele szerez információt. De itt is kirajzolódik egy generációs különbség: míg a 18–29 éveseknek csupán harmadára, addig a 40 év feletti válaszadók felére jellemző ez.
Barátoktól, ismerősöktől a kutatásban részt vevők harmada kér segítséget, támpontokat vásárlás előtt, ám a 18–24 évesekre ez még jellemzőbb: közülük minden második a kortársaihoz fordul információkért. Kuponos oldalakról minden harmadik ember tájékozódik, ez az arány a 30–39 évesek között a legmagasabb (41 százalék). Egy-egy szolgáltató nyomtatott újságjából mindössze 13 százalékuk kap hírt az akciókról, de a 25–39 évesek közül csak 6-7 százalék forgatja az akciós újságokat.
A felmérés kimutatta, hogy a legtöbben – a fogyasztók 84 százaléka – a kuponokat, akciókat kínáló weboldalakon terveznek online szolgáltatásokat, utazásokat, élményeket vásárolni. Közvetlenül a szolgáltatók weboldalán a válaszadók 47 százaléka, a szállásadásra specializálódott oldalakon az 56 százaléka vesz igénybe szolgáltatást, utazást.
A vevők számára a legfontosabb szempont továbbra is az adott termék vagy szolgáltatás ára (67 százalék), illetve ár-érték aránya, amelyet a válaszadók csaknem háromnegyede jelölt meg legfontosabb szempontként. A szolgáltatóval kapcsolatos korábbi pozitív tapasztalat 45 százalék számára lényeges, azonban minél idősebbeket kérdeztek a kutatásban, ez annál fontosabb szempont volt. A földrajzi közelség, elérhetőség minden negyedik válaszadó számára döntő tényező vásárláskor, ugyanakkor a 37 százalékuknál ennél jóval fontosabb a vásárlás, foglalás egyszerűsége.
A webáruház megbízhatósága minden második embernél döntési faktor, ez a nők számára fontosabb, nekik mind az értékelések, mind a közvetítő oldal megbízhatósága többet nyom a latban, mint a férfiaknál. A termékről vagy szolgáltatásról a részletekbe menő, alapos leírás majdnem minden második válaszadó számára lényeges, és a vásárlók előnyben részesítik azokat a helyeket, ahol minden részletre vonatkozóan választ kapnak a kérdéseikre, nem kell e-mailben, chaten vagy telefonon keresniük a webáruházat.
Az aktuális trendekkel lépten-nyomon szembesülve elsőre talán meglepő, hogy a kutatás szerint az influenszerek ajánlásai csupán a potenciális vásárlók 2 százalékát befolyásolják egy szolgáltatás melletti elköteleződésben. Eközben a válaszadók 22 százalékánál előtérbe került a visszaválthatóság, a határidő módosításának lehetősége, illetve minden ötödik válaszadó rövidebb időre tervez előre, és inkább az utolsó pillanatban foglal utazásokat, szolgáltatásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.