BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Keményen odacsapott a román fogyasztóvédelem a Lidlnek, 38 üzletet zárattak be

Ideiglenesen 38 üzletet be kellett zárni Romániában a LIdl-nek, miután súlyos hiányosságokat tárt fel a fogysztóvédelmi hatóság.

Pénzbüntetésre ítélte az román fogyasztóvédelmi hatóság (ANPC) a Lidl üzletlánc több üzletét, 38-nak pedig a tevékenységét felfüggesztette a hiányosságok kijavításáig, írja az Agerpres alapján a transtelex.hu.

Fotó: LOIC VENANCE / AFP

Január elejte óta országszerte 307 ellenőrzést végeztek a Lidl szupermarketekben, az ellenőrzések nyomán összesen 481 bírságot róttak ki 7,3 millió lej értékben, 133 esetben figyelmeztettek, és kivontak a forgalomból összesen 125.000 lej értékű árut. (Egy lej 78 forint.)

A fogyasztóvédők ugyanakkor elrendelték 38 Lidl üzlet tevékenységének felfüggesztését a hiányosságok kijavításáig. Ezek Bukarestben, valamint Arad, Brassó, Fehér, Maros, Bihar, Szatmár, Szilágy, Beszterce-Naszód, Krassó-Szörény, Hunyad, Neamţ, Iaşi, Konstanca, Olt, Dolj, Prahova és Ilfov megyében találhatók. Egyik bákói üzletet hat hónapra bezáratták.

A fogyasztóvédelem elnöke, Horia Constantinescu is megszólalt, aki azt mondta, nem tudja, hogy "ennek a gazdasági szereplőnek a származási országában penészes zöldségeket és gyümölcsöket esznek-e, vagy ott is előfordul-e, hogy a polcon feltüntetett árak nem egyeznek a pénztárnál megjelenőkkel."

 

Vajon a hatósági ellenőrzés és a szankciók után is ugyanolyan felületesen és érdektelenül kezelik majd a dolgokat?

 

- szúrt oda a Lidlnek. Az ellenőrzött üzleteknél a hibák közül a lejárt szavatosság volt a legjellemzőbb. További rendellenességek: a csomagolatlan pékárut poros, szennyeződésekkel teli ládákban tárolták; a fagyasztóvitrinek és -ládák sérültek voltak, nem fertőtlenítették őket, porosak, rozsdásak voltak; címke nélküli, sérült csomagolású termékeket forgalmaztak, a zöldségeknél és gyümölcsöknél az áru minősége nem felelt meg a feltüntetett minőségi osztálynak, bizonyos termékeknek nem volt feltüntetve az ára; nem tartották be a promóciókkal kapcsolatos szabályokat; sok esetben eltérés volt a polcon feltüntetett és a pénztárnál megjelent árak között; nem tüntették fel a termékek származási helyét.

Nem ez az első eset, tavaly augusztusban több Lidl üzletet összesen 3,5 millió lejre bírságoltak a fogyasztóvédők a feltárt szabálytalanságok miatt, írja a transtelex.hu

 

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.