BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb népszerű termék árát lökte mélybe a Lidl – megérkezett a Tesco válasza is

A kiskereskedelmi láncok továbbra is mindent megtesznek azért, hogy a vásárlók visszatérjenek az üzletekbe: a sajt, a vaj és a tészta után most a virsli van porondon, de a következő hetekben várhatóan további kedvezményeket ígérnek majd a nagy boltok, például a Lidl, a Tesco, a SPAR, a CBA vagy az Auchan.

A „szuper hétvége” keretében ma és holnap 33 százalékkal olcsóbban kínálja a Lidl a bécsi roppanós virsliket – derült ki a kiskereskedelmi lánc honlapjáról, amely azt is rögzíti, hogy ebben a két napban jókora kedvezménnyel értékesít több zöldségtípust is, például a rukkolát, a retket és a zellerszárat.

kisker
Budapest 2020.07.04.LIDL áruházfoto:
Fotó: Vémi Zoltán / VG

Nem látszik az árcsökkentés vége

Mint megírtuk, harmadik hónapja tart az árháború, a kiskerláncok minden héten új termékeknél nyitnak frontot, és egyelőre nem látszik a vége az árcsökkentésnek. A lépés egyértelműen annak szólt, hogy a kiskereskedelmi forgalom drámaian beszakadt: az áremelkedés miatt a vásárlók visszafogták a költekezésüket, ami egyértelműen meglátszott az értékesítés volumenén. A vásárlók távolmaradása még az elemzőket is meglepte, a piaci várakozásokhoz mérten a Központi Statisztikai Hivatal adatai kellemetlen meglepetést okoztak,

még a legpesszimistább becsléseket és alulmúlta a szektor év eleji teljesítménye.

Az első, vásárlók szempontjából kedvező árcsökkentéseket a vaj és a sajtok esetében regisztrálták, aztán szépen sorban jött a többi népszerű termék is, például a tészta. A Lidl folyamatosan élen próbált járni az akciókban, a sajt árának jelentős mérséklése mellett 70 terméket, köztük a kenyérféléket is olcsóbban kínálta. Készítettünk is egy részletes listát, hogy mely termékek árát vágták le a boltok.

Mindenki másképp csinálja

Viszont azt is megírtuk, hogy két táborra szakadtak a boltok, homlokegyenest mást csinál az Aldi és a Lidl, mint a Tesco és a SPAR.

Úgy gondoljuk, hogy a magyar vásárlóknak nemcsak egy-egy termék árának csökkenésére van szükségük, legyen szó a vajról vagy jelen esetben a trappista sajtról, hanem tartósan alacsony árakra

– így reagált a Tesco Magyarország a Világgazdaság megkeresésére annak kapcsán, hogy mit lépnek az Aldi, a CBA és a Lidl által meghirdetett árcsökkentésre. A Tescónál nem egyetlen termék árát csökkentik, hanem a bevásárlókosár teljes tartalmára figyelnek.

Eközben a SPAR néhány nappal ezelőtt Árzuhanás Promóció meghirdetésével lépett be a kiskereskedelmi árháborúba. Ennek keretében hetente teszi közzé a terméklistáinak csökkenő árait a SPAR és Interspar áruházakban. Minden hétfőn konkrét terméklista jelenik meg, feltüntetve az árcsökkenés mértékét. Előfordulhat, hogy a már listán szereplő termékek ára később még tovább esik.

Szinte egyszerre lépnek

A termékek árának csökkentéséből azt azért már régóta le lehet szűrni, hogy a kiskereskedelmi láncok folyamatosan monitorozzák egymás tevékenységét. Ha a fent említett példánál, a bécsi virslinél maradunk, akkor rögzíthetjük, hogy ezekben a napokban az Auchan is 33 százalékkal olcsóbban kínálja saját márkás bécsi sertésvirslijét, és a Tesco válasza sem késlekedik, csütörtöktől hirdet kedvezményt. Az is egyre jellemzőbb, hogy a boltok saját hűségkártyájukkal további jelentős akciókat biztosítanak törzsvásárlóiknak.

Megváltozik az Aldi összes magyar boltja – a vásárlók rá se fognak ismerni az üzletekre

Milliárdos fejlesztést jelentett be az egyik legnagyobb hazai kiskerlánc, a meglévő üzletek átalakítása várhatóan 15 hónapot vesz igénybe.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.