BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hatalmasat kaszált a Coop: 830 milliárd forintos árbevételt ért el a cég

Több mint 10 százalékos növekedés révén 830 milliárd forintos árbevételt ért el a Coop Gazdasági Csoport tavaly. A folyamatosan változó gazdasági és szabályozói környezetben, kihívásokkal teli piaci helyzetben elért eredmény mellett az ország legnagyobb lefedettséggel rendelkező üzletlánca tavaly tovább folytatta üzlet- és szolgáltatásfejlesztési beruházásait.

Tavaly is több mint tíz százalékkal növelte forgalmát a Coop Gazdasági Csoport, amely így 830 milliárd forintos árbevételt ért el 2023-ban. A cégcsoporton belül pedig a Coop üzletlánc tavalyi forgalma a mintegy 11 százalékos növekedésnek köszönhetően 521 milliárd forintot tett ki.

Pekó László
Coop
Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke (középen) / Fotó: COOP

Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke a közgyűlésen elmondta: tavaly is egy nehezen tervezhető gazdasági környezetben kellett helytállniuk a kiskereskedelmi szektor szereplőinek, köztük a Coopnak is. A kereskedelem jelenleg nincs könnyű helyzetben. A tavaly év eleji infláció miatt megnőtt forgalmat igen nehezen lehet fenntartani. Ha forgalmi visszaesés van, akkor vagy árrést kell növelni, vagy költséget kell csökkenteni. Azt látjuk, hogy az árrés növelésére a jelenlegi időszak nem éppen nevezhető kedvezőnek, a költségek pedig nőnek – tette hozzá Pekó László.

Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója a cégcsoport 2023-as üzleti évét értékelve kiemelte: a tavalyi, 10 százalékos mértéket meghaladó árbevétel-növekedés összességében jó eredménynek mondható, különösen annak fényében, hogy 2023 egy nehezen tervezhető évnek számított többek között az inflációs helyzet miatt, illetve az energiaárak terén is nagy volt a bizonytalanság. Bár a növekedésünk mértéke elmaradt az inflációtól, azonban azt tudni kell, hogy tavaly gyakorlatilag egyedül a diszkontok tudtak az infláció feletti mértékben növekedni – jegyezte meg a vezérigazgató. Kiemelte: a termékek ára, mint a vásárlói döntéseket befolyásoló tényező, felértékelődött a fogyasztók szemében.

A teljes piacon, illetve a cégcsoporton belül is jelentkező koncentrációról szólva elmondta: a jelenség tavaly is tovább folytatódott, így már a Coop Gazdasági Csoport öt legnagyobb franchise-tagja adta a cégcsoport tavalyi összbevételének 52 százalékát, az 50 legnagyobb franchise-tag pedig közel 90 százalékát. Egyben kihangsúlyozta: a kiskereskedelmi piac szereplői közül a Coop üzletlánc van jelen a legtöbb helyen az országban, 1450 településen 2150 üzletben szolgálják ki a vásárlókat.

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.