Az MKTT véleménye szerint a tervezet sokkal kidolgozottabb, koherensebb, mint a jelenleg érvényes 1996. évi 1-es (média) törvény; például a közszolgálati kritériumok listája – mint a törvényi szabályozás egyik legérzékenyebb területe – a jelenleg érvényeshez képest kibontottabb és teljesebb.
Pozitívan értékelik a törekvést az igazodásra az EU irányelvekhez, noha ez még nem tekinthető teljes körűnek. Előrelépést jelent az 1996-ban kialakult viszonyokhoz képest az internetes tartalomszolgáltató megjelenés.
A tervezet azonban még így is ezer sebtől vérzik, például "a túlszabályozás ördöge ezt a tervezetet is hatalmába kerítette." A szervezet szerint a tervezet mellőzi a társadalmi önszabályozás lehetőségét. Emellett bonyolult és várhatóan roppant költséges lesz az új testületi rendszer (egyik-másik elemében, például a Közszolgálati Tanács vagy a Tulajdonosi Vagyonkezelő Testület indokoltsága a tervezet szövegén belül nem tűnik elegendőnek).
Úgy vélik, a tervezet a testületek kinevezésében a pártmechanizmusokat változatlanul hagyná szemben az 1996 óta gyűlő tapasztalatokkal, amelyek épp az ellenkezőjét indokolnák. Az adatszolgáltatási és archiválási kötelezettségeknek pedig olyan rendszerét írná elő, amely – különösen kisebb média-szereplőknek – elviselhetetlen terhet jelenthet.
Az MKT szerint a tervezet védtelenül hagyja a médiát egy esetleges kétharmados parlamenti párt-fölény esetére. A társaság véleménye szerint a médiatörvény esetében nem került sor valódi társadalmi párbeszédre, ezért fontos lenne, ha a jövőben közösen alakítanának ki egy ezzel kapcsolatos mechanizmust.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.