BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Dugódíj a megoldás a szmogriadóra?

Ha a vízvezeték-szerelő vagy a taxisofőr hasonló minőségű munkát végez, mint most a jogalkotók és – alkalmazók, akkor nem sokáig maradhat a szakmában – utalt Muraközy Balázs közgazdász a szmogriadó kapcsán történtekre a Magyar Narancsban.

A jogszabályokhoz ugyanis elfelejtettek kidolgozni végrehajtási rendeletet, így nem tűnt hihetőnek, hogy bárkit is megbüntetnének, ha a rendeletet nem tartja be. De még abszurdabb lett volna, ha sikerül, és a páros rendszámú pék nem viheti ki a kenyeret a boltokba szemben a csak kényelemből autózó páratlan rendszámú sofőrrel - írja.

A szakember szerint a baj a mennyiségi szabályozás ötletével van. Az autók megfelezése helyett meg kellene kérdezni az autósokat, hogy mennyit hajlandóüak fizetni. A pék, akinek az autó feltétlenül szükséges a munkájához többet fog fizetni, mint a pedagógus, aki busszal is mehet dolgozni.

Budapest tavaly elfogadta azt a tervet, amely szerint 2010 után dugódíjat kell fizetni a városi furikázásért: a város vezetése így csökkentené a torlódásokat és a légszennyezést. "Mármost ha valóban lesz dugódíj, akkor szmogriadó esetén egyszerűen meg kellene emelni az összegét" – írja Muraközy.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.