A főváros közlekedésének 15-20 év alatt kellene olyan evolúciós folyamatokon átesnie, mint amelyen 60-70 év alatt estek át a hazainál jóval kedvezőbb finanszírozási feltételekkel rendelkező nyugat-európai városok - idézi Budapest új közlekedésfejlesztési tervét a honlap.
A terv szerint 1800-2600 milliárd forintot lehetne költeni 2020-ig. A kiadások egy részét fedezhetné egy két lépésben bevezetett dugódíj. A díjfizetési zóna a Hungária körút, Október 23-a út, Bocskai út, Karolina út, Alkotás utca, Margit körút által határolt terület lenne, a határoló utakon pedig még ingyen lehetne közlekedni. A dugódíj bevezetéséhez viszont szükség lenne egy külső, de városon belüli körgyűrű, az úgynevezett körvasúti körút megvalósítására, fejleszteni kellene a P+R hálózatot és a tömegközlekedést.
A terv készítői egy parkolási alap létrehozását javasolják. "Az ingyenes lakossági parkolás megszüntetése indokolt."
A terv szerint a most épülő 4-es metró vonalát több ütemben meghosszabbítanák: a Kelenföldi pályaudvar irányából a budaörsi Virágpiac felé, a Bosnyák tértől pedig Újpalota irányába vezetnék tovább. Az 5-ös metróként emlegetett észak-déli regionális gyorsvasút egy rendszerbe illesztene öt, jelenleg önállóan működő vonalat, és összekötné Észak-Budát Dél-Pesttel. Azt javasolják, hogy a 2-es metró a Moszkva tértől továbbhaladjon Hűvösvölgy irányába, a Budagyöngyéig, a 3-as metró Újpest Központon át eljusson Káposztásmegyerig, a Határ úti megállóból pedig tovább lehessen utazni Pestszentlőrinc, majd Ferihegy felé. A kisföldalatti vonalát is érdemes lenne meghosszabbítani a koncepció szerint: a Mexikói úti végállomás kitolódna a Nagy Lajos király útjáig, a Deák tér irányából pedig átvezetnék Budára, a Krisztina körútig.
A tervben szerepel az 1-es, a 2-es és a 3-as villamos meghosszabbítása is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.