Molnár Béla KDNP-s képviselő szerint a MÁV évről évre több pénzt kap, még sincs látszatja a dolognak. Most azonban, hogy Bajnai Gordon 40 milliárd forintos elvonást jelentett be, képtelenség lesz a jelenlegi vonatszámot elindítani - mondta az ellenzéki politikus.
A KDNP szerint a megszorítások ellenére továbbra sem figyel senki arra, hogy a közbeszerzések milyen pazarló módon történnek. Jó példa erre a felsővezetékek üzemeltetésének és karbantartásának esete - mondta a KDNP frakcióvezető-helyettese.
Ezzel az elmúlt 4 évben két céget bíztak meg, amelyek szerződését kétszer is meghosszabbították. Ezek azonban 2008 decemberében lejártak, ezért közbeszerzési pályázatot írtak ki, "meglehetősen furcsa feltételekkel" - mondta a politikus.
Csak az indulhat eséllyel, amely az elmúlt 3 évben legalább 150 milliós forgalmat bonyolított az adott területen, sőt valamelyik évben 500 milliós forgalmat tud felmutatni. Mivel a munka végrehajtásához minden szükséges munkaerőt és eszközt rendelkezésre bocsát a MÁV, akár ő is elvégezhette volna a munkát, ha költségcsökkentés címén nem szervezte volna ki korábban az ehhez értő szakmai vezetőket és cégeket - tette hozzá a politikus.
A KDNP szerint ezt a hazai cégek közül csak a korábban szerződött cégek tudják teljesíteni, további feltételekkel pedig gyakorlatilag a más EU-országokban gyakorlatot szerzett cégeket is kizárták, amellyel a jelenlegi partnereket monopolizálja a MÁV - mondta Molnár Béla. Hozzátette: ezzel a nyertes cégek lehetőséget kapnak arra, hogy akkora nyereséget kalkuláljanak, amennyit nem szégyellnek, hiszen konkurencia, illetve más lehetőség nincs.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.