A Magyar Nemzet mai lapszámában megjelent, „Egy vadászgép a légvédelem” című cikkel kapcsolatban a Honvédelmi Minisztérium az alábbiakban kíván reagálni:
A légtérvédelmet biztosító készenléti szolgálatot ellátó eszközök számára, a kiszolgálásukra vonatkozó adatok államtitoknak minősülnek. Az ezekkel kapcsolatos információk közzététele veszélyezteti a Magyar Köztársaság biztonságát. Ezt tette a Magyar Nemzet a mai számában. A feltételezett államtitoksértést a Honvédelmi Minisztérium jogi szakértői vizsgálják. Annyi azonban elmondható, hogy a Magyar Nemzet állítása valótlan.
A pilóták kiképzésre biztosított repülési ideje lehetővé teszi a megfelelő felkészülést a feladatok végrehajtására. A repülőgépek karbantartása biztosított, a légieszközök üzemeltetéséért felelős parancsnoki és beosztott állomány kiemelt figyelmet fordít a repülésbiztonsági szabályok maradéktalan betartására
A nemzetközi légibemutatókon és repülőnapokon való magyar részvétel nem kötelező – a HM nem írja elő a katonai szervezetnek, mint ahogyan azt a lap állítja -, de több előnnyel jár. Egyrészt, bemutatkozási és gyakorlási lehetőség a magyar légierő számára. Éppen ezért, az ilyen külföldi repülések a kiképzési keret terhére történnek, azoknak külön többletköltsége nincs. A fogadó fél fedezi a szállás- és üzemanyag költségeket, valamint étkezést biztosít a magyar állomány számára. A Magyar Honvédséget gyakorlatilag csak a kiutazó állomány napidíja ötven százalékának a fedezése terheli. Ilyen jellegű bemutatókra az idei évre összesen 5,5 millió forintot tervezett be a tárca, nem igaz tehát a lap százmilliós nagyságrendű költségről szóló állítása sem.
Másrészt, a nemzetközi repülőnapok kölcsönösségi alapon működnek, vagyis annak érdekében veszünk részt külföldi rendezvényeken, hogy a kétévente megrendezendő, a honvédséget, de az egész országot népszerűsítő, nagy látogatottságú kecskeméti repülőnapon minél színvonalasabb műsort lehessen összeállítani, széles nemzetközi résztvevőgárdával.
A laptársunk cikkében megszólaló repülőtiszt ugyanakkor nem a repülőnapok közvetlen költségét tette százmilliós nagyságrendűre, hanem a hosszú távúakat. A cikkben szereplő példában a Gripenek repülési költségét említik, amelyet 10-20 millióra tesznek. Valamint azzal érvelnek, hogy "a látványos műrepülés tíz perce ráadásul rendkívüli mértékben igénybe veszi a gépeket, amely hosszú távon szerkezeti meghibásodásokhoz (repedésekhez) vezethet. Ezek javítása százmilliós, milliárdos tétel is lehet, és gépek eshetnek ki az alapfeladat ellátásából hosszú időre."
A napilap azt is tudni véli, hogy "felére csökkentették a hazai légteret védő fegyveres készültségi szolgálat erőit. Míg a NATO-csatlakozásunk óta mindig egy géppár és két pilótája állt 24 órás készenlétben, addig néhány hónapja már csak egy. Márpedig egy magányos gép és magányos pilótája mindig kiszolgáltatottabb; azt szokták mondani, hogy „egy gép a géppár felénél kevesebbet ér”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.