A műszaki vizsgával párhuzamosan azokat a járműveket is ellenőrzik, amelyeket a központi adatbázis szerint még soha nem vetettek alá ilyen ellenőrzésnek. Ezek száma azonban már nem lehet túl nagy, mert 2007 óta úgynevezett integrált vizsgálatot végeznek, amely minden olyan autóra kiterjedt, amelynél a tulajdonos személye nem változott.
Az eredetiségvizsgálatról szóló, jövőre hatályba lépő kormányrendelet inkább a cégeknek okozhat gondot. A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalával (KEKKH) fennálló jelenlegi megállapodás helyett ugyanis hatósági szerződést kell kötniük. A szükséges feltételek meglétét a Nemzeti Közlekedési Hatóság előzetesen ellenőrzi.
Mint arról a Népszabadság beszámol, a követelményeknek nem lesz túl nehéz eleget tenni, mert az e tevékenységgel foglalkozó nem egészen húsz vállalkozás rendelkezik szakképzett emberekkel, és a meglévő eszközök – UV-lámpák, a festékréteg vastagságát és a fém tömörségét mérő műszerek, digitális fényképezőgépek, számítógépek – is nagyjából megfelelnek a követelményeknek.
Ami viszont alapvetően megváltozik: eddig egy miniszteri rendelet garantálta, hogy az eredetiségvizsgálatot öt, a piacon meghatározó – az összes ellenőrzés 97 százalékát lefolytató – cég módszere alapján kellett végezni, jövőre viszont a vizsgálati eljárás folyamatát kormányrendelet írja le, a kötelezően használandó számítógépes szoftvert pedig a KEKKH ingyen bocsátja a vállalkozások rendelkezésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.