BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy a dugó? Menjünk helikopterrel – mondják az orosz szupergazdagok

A sziréna már nem elég a moszkvai közlekedésben, mert túl sok jármű van felszerelve vele – vélik a leggazdagabb oroszok, akik egyre inkább helikopterre pattannak, hogy kikerülhessék az elviselhetetlen városi dugókat.

Huszonötezer dollárért már évek óta bárki legálisan beszerezhet magának egy szirénát (úgynevezett migalkit) és ezzel próbálhat átvágni a sokszor reménytelennek tűnő moszkvai közlekedési káoszon. Csakhogy ez az összeg a tízmilliós orosz főváros jó néhány gazdag embere számára egyre inkább megtérülő befektetésnek látszott az utóbbi években, ami a migalkik számának ugrásszerű emelkedését okozta. Mára odáig fajult a helyzet, hogy a migalki nem elég, mert túl sok van belőle – tudósít a Financial Times.

Az ABC News szerint a moszkvai lakosok egyik legnagyobb problémája a közlekedés nehézkessége az autóktól túlzsúfolt orosz fővárosban. Egyes nagyvállalkozók, mint például az elektronikai termékek forgalmazásából meggazdagodott Mikhail Farikh ezért legújabban saját helikopterrel próbálnak a dugók által okozott gondok fölé emelkedni – képletesen és a szó szoros értelmében is.

A Financial Times szerint az egyetlen gond, hogy a jogszabályok nem teszik lehetővé a szabad helikopteres repülést Moszkvában. A rendszabály még a kommunista időkből maradt fenn, amikor a fél világ közvéleményét sokkolta egy 1987-es hír: Mathias Rust német amatőr pilóta kisgépével leszállt a Vörös téren.

Bár hasonló veszély ma már aligha fenyeget, az orosz vezetők nem örülnének, ha a szupergazdagok akkor és úgy helikopterezhetnének Moszkva felett, ahogy csak kedvük szottyan. Vlagyimir Putyin miniszterelnök a közelmúltban azt mondta, „ha engedélyt adunk rá, azonnal mindenki repülni akar majd, akár partvisnyélen vagy serpenyővel is, és semmit nem lehet majd tenni ez ellen”.

A moszkvai régión kívül azonban már megkezdődött a repülési jogszabályok átalakítása. A szövetségi légügyi hatóság meghozta a liberalizációs rendeletet, igaz, annak hatályba lépését áprilisról novemberre halasztották – éppen a biztonsági aggályok miatt. A szabad repülés mellett kardoskodók most a fővárosra is kiterjedő újabb jogszabálytervezetet készítenek elő.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.