BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Optimista 2011-et illetően a világ

A szilveszter napján közzé tett nemzetközi felmérés szerint a gazdasági válság és recesszió sújtotta 2010 végén derűs várakozással tekintenek a fogyasztók az új esztendő elé. A Reuters megbízásából készített Ipsos kutatásban résztvevő 18 ezer válaszadó több mint kétharmada szerint 2011 jobb év lesz, mint a tavalyi.

 Huszonnégy ország megkérdezettjeinek közel fele (48 százaléka) állította, hogy 2010 rossz év volt számára, s a családjának is; s csak kicsivel több, mint 50 százalékuk hiszi, hogy 2011-ben jobb lesz az élet. Az újévi fogadalmak zöme pénzügyi természetű.
 
Az optimizmus ellenére, azokban az időkben, amikor az európai kormányok elkerülendő a deficitet és az adósságcsapdát, visszavágják költségvetéseiket, a válaszadóknak csupán 36 százaléka ért egyet „nagyon” azzal, hogy saját újévi fogadalmakat tegyen és 45 százalékuk  véli ezt így „valamennyire” fontosnak.
 
Az indonézek, a dél-afrikaiak, valamint a kínaiak a leginkább nyitottak a fogadalmakra, míg a magyar, a japán és a német válaszadók mutatták a legkisebb érdeklődést irántuk.
 
A legnépszerűbb terv (21 százalék) több pénzt keresni, amit a több megtakarítás (16 százalék) és a személyes, illetve a családi költségvetés hatékonyabb irányítása (16 százalék) melletti eltökéltség, majd az egészséges életmód követ. Az újévi fogadalomtevők zöme a magasabb jövedelemmel rendelkező, egyetemi végzettségű, 35 évnél fiatalabb, nőtlen foglalkoztatottak közül kerül ki. 
 
A tervek sokaságának alján a válás, az alkoholfogyasztás csökkentése vagy abbahagyása, a jelentősebb konfliktusok felszámolása, az iskolapadba való visszaülés, a gyermekvállalás és a házasság szerepelnek.
 
A fogadalmak kevesebb, mint 30 százaléka  a családdal töltendő több idő segítségével megerősített kapcsolatokról szól, amit a barátok körében múlatott megemelt órák szándéka követ.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.