A FIFA összesen 4 milliárd dollár bevételre számít. A szponzoroktól származó marketingbevétel 1998 óta közel a hatszorosára nőtt, a legutóbbi torna óta pedig 300 millió dollárral emelkedett. 2006-ban, a németországi torna után a FIFA egy új szponzorációs modellt hozott létre, a támogatókat három csoportba osztva. A USA Today szerint a FIFA partnerek évi négy évre összesen 708,5 millió dollárt fizetnek a szövetségnek a különböző marketing jogokért.
A legjelentősebb partnerek évi 25-50 millió dollár közötti összeget fizetnek. Ez a hat cég a vb-n túl is partnerségben van a FIFÁ-val, minden jelentős eseményen részt vesznek világszerte, több évre szóló együttműködést kötnek. Ilyen partner az Adidas, a Coca Cola, a Hyundai-Kia Motors, az Emirates, a Sony, a VISA. Az Adidas 1970 óta a FIFA szponzora, az idén 2,8 milliárd dollár értékben tervezték a labdarúgással kapcsolatos termékek értékesítését. A közösségi médiában több mint 100 filmet tettek közzé vb-kampányában. Az Adidas-szal és a Coca-Colával már a 2018-as oroszországi vb-ig meghosszabbították az együttműködést. A legtöbb válogatottat a Coca Cola szponzorálja a vb-n, 12-őt a 32-ből.
A világbajnokság szponzorai 524 millió dollárt fizettek a FIFÁ-nak. A 8 cég a tavalyi konföderációs kupa marketing jogait is elnyerte, a vb-marketing jogok világszerte megilletik őket. A vb szponzora a Budweiser, a Castrol, a Continental, a Johnson & Johnson, a McDonalds, a Moy Park (észak-ír élelmiszer feldolgozó cég), az OI (brazil telekommunikációs cég) és a Yingli Solar ( a világ legnagyobb napelem gyártója). Ezek a cégek általában évi 10-25 millió dollárt fizetnek. Közülük a sörgyártó Budweiser már az egymást követő nyolcadik vb-t szponzorálja, a brazil kormány a vb idejére feloldotta alkoholárusítási tilalmat a stadionokban.
A nemzeti támogatók mintegy 170 millió dollárt fizettek együtt, a marketing jogok csak a rendező országra érvényesek. Ilyen cég az ApexBrasil (brazil árucikkek exportját támogató cég), a Centauro (brazil sportruházat értékesítő), a Garoto (Latin-Amerika legnagyobb csokoládé gyártója), az Itaú (brazil bank), a Liberty Seguros (az egyik legnagyobb brazil biztosító), a Wise Up (angol nyelviskola felnőtteknek), a Football for Hope (a FIFA globális labdarúgást fejlesztő programja) és a FIFA.com (a szövetség hivatalos honlapja). Közülük a Centauro (az Adidas legnagyobb brazíliai értékesítője) több mint 50 millió dollárt tervezett költeni marketingre a vb kapcsán 15 hónap alatt.
A német szövetségnek az Adidas már több mint 50 éve partnere, jelenleg évi 37 millió dollárral. Argentínával 1974 óta van szerződésük, 2011-től 2022-ig évi 11 milliós összeggel. 2018 végéig 32,73 millió dollárral támogatják Oroszországot. Spanyolországnak az Adidas négy éve a korábbi évi 27,3 millió dolláros támogatását 32,73 millió dollárra emelte.
A Puma Svájcnak 2016-ig évi 15 millió dollárt juttat. A Burrda Belgiumnak évi 1,25 millió dollárt fizet.
A német szövetségnek az Adidas már több mint 50 éve partnere, jelenleg évi 37 millió dollárral. Argentínával 1974 óta van szerződésük, 2011-től 2022-ig évi 11 milliós összeggel. 2018 végéig 32,73 millió dollárral támogatják Oroszországot. Spanyolországnak az Adidas négy éve a korábbi évi 27,3 millió dolláros támogatását 32,73 millió dollárra emelte.
A Puma Svájcnak 2016-ig évi 15 millió dollárt juttat. A Burrda Belgiumnak évi 1,25 millió dollárt fizet. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.