BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kávéra és frissítő zuhanyra indul be a magyar reggelente

Korán kelő nép a magyar, a többség 6 óra előtt (38 százalék), vagy 6-7 óra között (38 százalék), az ébresztőóra első csörgésére kipattan az ágyból – derült ki az IKEA magyarok reggeli szokásait vizsgáló friss kutatásából.

5 perc alatt kiválasztjuk a ruháinkat, és maximum 1 óra alatt el is hagyjuk a házat. 16 százalékunk némi szerelmi légyottal indítja a napot, de alapvetően a kávétól indulunk be (57 százalék).  28 százalékunk inkább egy kis netezéssel tér magához, 18 százalék az okostelefonját és a közösségi csatornákat böngészi.

A Perfect Crowd az IKEA megbízásából átfogó kutatást végzett a magyarok reggeli szokásairól. „A nyugodt, vitalizáló alvás és a reggeli szokások alapvetően meghatározzák, hogy érezzük magunkat egész nap. A hálószobák és a fürdőszobák ebben jelentős szerepet kapnak, hiszen segítik, hogy rendben elkészüljön a család apraja-nagyja, de ezek azok a helyiségek, ahol feltöltődhetünk, ahol relaxálhatunk néhány percet. Sajnos ennek ellenére gyakran elhanyagoljuk őket” –mondta el Varga-Nagy Eszter, az IKEA Magyarország PR specialistája.

A kutatásból kiderült, hogy korán kelő nép a magyar: 38 százalék 6 óra előtt, vagy 6-7 óra (38 százalék) között, az ébresztőóra első csörgésére kiugrik az ágyból, míg a globális átlagot nézve a világ nagyvárosaiban csak 15 százalék hajlandó 6-nál korábbra állítani az órát. Igazán hajnalok hajnalán a Tolna megyeiek ébrednek, 59 százalékuknak már 6 óra előtt kipattan a szeme. Ezzel szemben a Nógrád megyeiek igazi hétalvók, 35 százalékuk 8 óra után, vagy még később ébred. Bajnokok vagyunk a lakás elhagyása tekintetében is. Míg világszerte az emberek többsége átlagosan 1 óra 37 perc alatt indul el otthonról, 43 százalékunknak erre elég fél, maximum 1 óra.

„Annak ellenére, hogy csak 56 százalékunk készül fel másnapra – készít uzsonnát, vagy ebédet –, és csak 37 százalékunk készíti elő a ruháit, sebességben alig van párunk” – mondja Varga-Nagy Eszter. „Érdekes, hogy a magyarok 67 százaléka már az óra első csörgésére hajlandó felkelni, de a fiatalabb korosztály e téren lustábbnak mutatkozik.”

A magyarok a felmérésben nyilatkoztak arról is, hogy mi kell ahhoz, hogy elinduljon a nap. 57 százaléknak kávé nélkül el se tudja képzelni az ébredést, 36 százaléknak kell egy frissítő zuhany, 21 százalék inkább letelepszik egy kicsit a TV elé. Sportolni viszont nem igazán szeretünk: csak 7 százalékunk tornázik, 1 százalékunk fut reggelente.

A nők és férfiak 60 százaléka 16-30 percet szán szépítkezésre, de a nők 34 százaléka akár fél, egy órát sem sajnál a külsejére. Fürdeni egyértelműen reggel szeretünk, 59 százalékunk ilyenkor vesz egy frissítő zuhanyt, fürdőt, különösen igaz ez az 55 évnél idősebbekre (44 százalék). Minden esetre nem engedjük túl sokáig a vizet, mert 15 perc alatt így is elkészülünk.

Ötödünk üres hassal hagyja el a lakást, 31 százalék azért eszik néhány falatot, de egyedül, otthon. Globális viszonylatban viszont romantikus lelkek vagyunk, ugyanis magas, 33 százalék azok aránya, akik ugyan ritkán, de szívesen reggeliznek az ágyban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.