A lap szerint a dugódíjra vonatokozó javaslatok nem tartalmaznak új információt az előző ciklusban kidolgozott tervhez képest. A lap azt írja, amennyiben a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) fel tudja gyorsítani a hozzájuk tartozó feladatokat, akkor már januártól elindulhat a rendszer.
A zónahatárok Budán és Pesten is lényegében eldőltek. Budán: a Budafoki út - Október23.utca - Bocskai út - Karolina út - Villányi út - Budaörsi út - Alkotás utca - Krisztina körút - Margit körút lenne a határ. Pesten a Hungária körút lehet a zónahatár, vagy a főpolgármester által támogatott Nagykörút vonala.
A kapus beléptetőrendszer kiépítése a lap szerint 1,5 évet venne igénybe, a P+R parkolók kialakítása még többet. Amíg a kapuk elkészülnek az időarányos díj helyett napijegy jöhet, ami viszont drágább lenne a korábban tervezettnél. 500 forint helyett 700-at kérhetnek el naponta, az éves bérletért 115 ezer forintot kérhetnek.
A dugódíj bevezetésének reális időpontja 2016 vége, mondta erről Tarlós István korábban, szintén a Népszabadságnak. A főváros a 4-es metróhoz kapott uniós támogatás fejében vállalta a behajtási díj bevezetését. Ez része a támogatási szerződésnek és ha nem akarjuk visszafizetni a beruházásra kapott 180 milliárdot, akkor be kell vezetni a dugódíjat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.