Nem kell finnyás filmkritikusnak lenni, hogy az amerikai film legnagyobb ünnepe, az Oscar-díj átadása előtt megállapítsuk: Hollywood nem a legfényesebb évét zárta tavaly. Az amerikai mozibevételek csökkentek tavaly – sokatmondó, hogy az iOS eszközökre letöltött alkalmazások 14,3 milliárd dolláros bevételt generáltak az Apple-nek és a fejlesztőknek, miközben a hollywoodi stúdiók 10 milliárdot söpörtek be a 2013-as 11 milliárdos rekordbevétel után.
A tavalyi bevétel a legalacsonyabb 2008, vagyis a válság kezdete óta, a mostani visszaesést azonban nem a krízis okozta, hanem – ha hihetünk a PriceWaterhouseCoopers felmérésének – a nézők a 3D és egyéb attrakciók ellenére túlárazottaknak tartják a mozijegyeket. Tavaly minden korábbinál drágábban, átlagosan 8,17 dollárért nézhettek filmet az amerikaiak.
A mozizókedv hanyatlásához azonban az is hozzájárulhatott, hogy Hollywood, követve az elmúlt évek jól bevált receptjét, tavaly is a már korábban sikert aratott szuperhősös történetekről és fantasztikus mesékről igyekezett még egy bőrt lehúzni. A legsikeresebb kivétel A galaxis őrzői, amely legalább az első része egy tervezett Marvel-szériának. „Önálló” filmből pedig csupán kettőt, a Demónát és a Csillagok között című sci-fit találjuk a bevételi lista első tíz helyezettje között.
Az Oscar-díj közben egyre távolabb került a közönségsikerektől: a legjobb filmre jelölt nyolc produkció közül mindössze egynek sikerült százmillió dollárnál magasabb bevételt elérnie. Az Amerikai mesterlövész 300 millió dollárt meghaladó eredményével is csak világszerte a 18-ik legnépszerűbb film volt 2014-ben, igaz, az Egyesült Államokban a tavaly bemutatott filmek listáján már a harmadik helyre kapaszkodott fel a két éve meggyilkolt amerikai katonáról szóló alkotás. Hozzá kell tenni azonban, hogy a több százmillió dolláros szuperprodukciók költségvetésének töredékét tették bele a jelölt filmekbe: a filmek büdzséje 3,3 millió (Whiplash) és 22 millió dollár (Birdman, Grand Budapest Hotel) között mozog.
Az idei év újra rekordbevételt hozhat Hollywood számára: a stúdiók ugyanis több régóta várt produkció bemutatóját időzítették erre az évre. Ilyen a Halálos iramban széria hetedik része, amelyet még a 2013-ban balesetben meghalt Paul Walkerrel forgatott a Universal. A stúdió ezenkívül a Gru széria folytatását, A minyonokat halasztotta el, míg a Disney a Pixar dinoszauruszos filmjét. Mindkét animációs filmtől 250 millió dollár fölött bevételre számítanak a készítők.
Rekordbevétellel nyitott az egy hete bemutatott A szürke ötven árnyalata, és csúcseredményre számítanak a Bosszúállók újabb epizódjának készítői is. A legnagyobb dobás a Csillagok háborújának hetedik része lehet, igaz a J. J. Abrams által rendezett film bemutatóját csak karácsonyra tervezik, vagyis a film már a 2016-os bevételi eredményeket szépítheti majd.
A színésznők ezzel szemben mindössze 500 ezer dolláros emelésre számíthatnak. 1,9 millió dollár egy félperces reklámfilm ára az átadási ceremónia közben 3 millió dollárral nő egy film bevétele az Oscar-díj megnyerése után.
A Golden Globe-nyertesek 14,2 milliós növekedésre számíthatnak.
100 millió dollárnál többet költenek a stúdiók arra, hogy reklámozzák filmjeiket az Akadémia tagjainak körében 1 milliárd dollárnyi reklámértéke volt becslések szerint annak a selfie-nek, amelyet a tavalyi műsorvezető, Ellen DeGeneres egy Samsung telefonnal készített a gála közben. A fotót 3,4 millióan osztották meg a Twitteren.
Forrás: Time
A színésznők ezzel szemben mindössze 500 ezer dolláros emelésre számíthatnak. 1,9 millió dollár egy félperces reklámfilm ára az átadási ceremónia közben 3 millió dollárral nő egy film bevétele az Oscar-díj megnyerése után.
A Golden Globe-nyertesek 14,2 milliós növekedésre számíthatnak.
100 millió dollárnál többet költenek a stúdiók arra, hogy reklámozzák filmjeiket az Akadémia tagjainak körében 1 milliárd dollárnyi reklámértéke volt becslések szerint annak a selfie-nek, amelyet a tavalyi műsorvezető, Ellen DeGeneres egy Samsung telefonnal készített a gála közben. A fotót 3,4 millióan osztották meg a Twitteren.
Forrás: Time -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.