A Külügyi és Külgazdasági Intézet és a Kína-Közép- és Kelet-Európai Országok Közötti Együttműködés titkársága által rendezett tanácskozáson az államtitkár az úgynevezett Egy út, egy öv kezdeményezésről szólva elmondta: az a cél, hogy összekapcsolják a dinamikusan fejlődő Kelet-Ázsiát a Közel-Kelettel, Afrikával és Európával, és ez megegyezik a magyar külpolitika keleti nyitásának céljaival.
Huo Jü-csen, a közép- és kelet-európai országok és Kína együttműködésének különmegbízottja azt mondta, hogy a kezdeményezés jelentős lehetőségeket kínál Kína és a 16 közép-kelet-európai ország (KKE) három éve intézményesített, és azóta már gyakorlati eredményekkel járó együttműködésének. Peking bízik benne, hogy a térség országai fontos szerepet játszanak majd az Egy út, egy öv kialakításában - tette hozzá.
A különmegbízott hangsúlyozta: az utóbbi években dinamikusan fejlődtek a kínai-magyar és a Kína-KKE kapcsolatok. A kezdeményezés pedig tovább mélyítheti a kooperációt a közép-kelet-európai országok és Kelet-Ázsia között - tette hozzá.
A kínai Egy út, egy öv kezdeményezés elsősorban infrastrukturális beruházásokon keresztül kívánja javítani az összeköttetést, fejleszteni a kereskedelmet és a gazdasági integrációt Eurázsia országai között, így hozzájárulva a térség fejlődéséhez. A koncepció a Kínából induló, Közép-Ázsián keresztül Európába vezető szárazföldi "új selyemút" kialakítását, illetve egy Délkelet-Ázsiától Afrikáig húzódó tengeri "selyemút" létrehozását foglalja magában, a pénzügyi hátteret pedig két intézmény, a 40 milliárd dolláros Selyemút Alap, illetve a 100 milliárd dollárosra tervezett Ázsiai Infrastrukturális Beruházási Bank biztosítja majd. Utóbbi intézményhez Magyarország is jelezte csatlakozási szándékát, várhatóan az év második felében válhat taggá.
Hsziao Csien, Kína budapesti nagykövete a Szijjártó Péter külgazdaság és külügyminiszter kezdeményezésére létrejött hétfői konferencián azt mondta: Magyarország vezető szerepet játszik a Kína-KKE együttműködésben.
Szabó László a Kína-KKE együttműködés eredményeiről szólva kiemelte: az év végén megkezdődik a Budapest-Belgrád nagysebességű vasútvonal építése, amely a jelenlegi nyolcról három órára csökkenti az utazási időt a két város között. A vasútvonal kiemelt szerepet kaphat a görögországi Pireusz kikötőjéből induló, kínai érdekeltségű vasúti szállítmányok európai elosztásában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.