BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ömlik a magyar munkaerő külföldre

Oszlay András, a Takarékbank elemzője a KSH ma kiadott munkaerőpiaci adataira hivatkozva közleményében kiemelte: "Külföldi telephelyen 13 ezerrel többen - összességében 121 ezren- dolgoznak, mint egy évvel ezelőtt."

Tovább nőtt a foglalkoztatottak száma a február-áprilisi három hónapban: az első negyedévhez képest 31 ezerrel, a múlt év azonos időszakához képest pedig 153 ezerrel dolgoztak többen - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Az éves növekedés 3,7 százalék.

A 15-64 éves korosztályban a foglalkoztatási ráta 65,6 százalékra emelkedett, az egy évvel korábbinál 2,8, az első negyedévinél 0,5 százalékponttal magasabbra.

Hat százalék alá csökkent a munkanélküliség

Egy év alatt 273 ezerrel csökkent a munkanélküliek száma, és 5,8 százalékosra mérséklődött a munkanélküliségi ráta a február-áprilisi időszakban. A 15-64 éves férfiak körében 5,7, a nők között 6,1 százalékos munkanélküliségi arányt mért a KSH.

Oszlay András, a Takarékbank elemzője: 12 éves mélyponton a munkanélküliség

A február-áprilisi három hónapos időszak átlagában a foglalkoztatás a 15-74 éves korosztályban 3,7 százalékos éves emelkedéssel 4 millió 294 ezer főre ugrott. A 153 ezres emelkedés túlnyomó része az elsődleges munkaerőpiacon realizálódott: itt 111 ezerrel nagyobb a foglalkoztatottak száma, mint egy évvel ezelőtt.

A közfoglalkoztatásban 28 ezerrel többen (összességében 215 ezren), külföldi telephelyen 13 ezerrel többen (összességében 121 ezren) dolgoznak, mint egy évvel ezelőtt. A 15-74 éves korosztályon belül ez 57,2 százalékos foglalkoztatási rátát jelent, ha azonban a 20-64 éves korcsoportra szűkítünk – erre vonatkozóan határozott meg ugyanis stratégiai célokat 2020-ra az Európai Unió -, ezen belül a foglalkoztatási ráta 70,6 százalékos, ami 2,8 százalékpontos növekedés az egy évvel ezelőttivel összehasonlítva.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.