A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Manna Natúr Kozmetikum Kft. megalapozatlan hatásokkal reklámozta egyes termékeit. A GVH a jogsértésért 5 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra - írja a GVH közleményükben.
Az eljárás 29 féle Manna terméket érintett. A különböző szappanok, a vajak (krémek), a fürdőgolyók, a szépségolajok, az illóolajok és a virágvíz kozmetikumnak minősülnek.
A GVH úgy ítélte meg, hogy a vállalkozás széles körben alkalmazott a kozmetikai funkciókat kisebb-nagyobb mértékben meghaladó állításokat 25 termékéről értékesítési célú honlapján 2013 júliusától 2014 októberéig.
Az egyes termékeknek megalapozatlan gyógyító hatásokat, bizonyítatlan egészségre vonatkozó kedvező hatásokat, és egyéb, a termékek használatától várható eredményekre utaló, bizonyítékokkal alá nem támasztott hatásokat tulajdonított.
A fogyasztók több elektronikus csatornán is közzétett, intenzív figyelemfelhívás hatására juthattak el a honlapra, amelyen tanácsadással és az egyes termékek különböző komplex kedvező hatásainak ismertetésével találkozhattak - írja a GVH.
A GVH ismét megfogalmazta, hogy a piaci szereplőknek igazolniuk kell a kozmetikumoknál is az általuk közzétett állítások valóságtartalmát a fogyasztók és a versenysemlegesség érdekében – különösen igaz ez az olyan érzékeny állításoknál, mint a különböző betegségek, egészségügyi problémák megelőzését, megoldását, illetve a tüneteik kezelését ígérő üzenetek.
A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett termékekből származó időszaki árbevételt vette alapul. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a vállalkozás együttműködési szándéka jeleként módosította kereskedelmi gyakorlatát, 100%-os pénzvisszafizetési garanciát alkalmaz. A GVH az eljárást megszüntette a Manna Kreatív Zrt.-vel szemben, valamint egyes kereskedelmi gyakorlatok vonatkozásában - zárják közleményüket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.