Az Országos Rendőr-főkapitányság kommunikációs szolgálatának közleménye szerint a változás miatt már nemcsak a harmadik ország állampolgárainak, hanem a szabad mozgás uniós jogával rendelkezőknek - az Európai Unió valamennyi tagállamának, valamint Norvégiának, Izlandnak, Liechtensteinnek és Svájcnak az állampolgárai, illetve családtagjaik - úti okmányában szereplő adatokat is ellenőrizni kell az adatbázisokban.
Az új eljárási rend az okmányok elektronikus ellenőrzése miatt hosszabb időt igényel a szabad mozgás uniós jogával rendelkezők átlépésénél - emelték ki.
Péntektől ilyen ellenőrzésre kell számítani a magyar-horvát, a magyar-ukrán és a magyar-szerb határátkelőhelyeken mind belépéskor, mind kilépéskor. A magyar-román határon a Magyarországról kilépő utasokat csak szúrópróbaszerűen, kockázatelemzés alapján kell ellenőrizni az adattárakban, azonban befelé valamennyi utas esetében az új ellenőrzést kell alkalmazni.
[caption id="" align="alignleft" width="690"] Okmányellenőrzés a letenyei magyar-horvát határátkelőnél. Fotó: MTI[/caption]Azt írták: a rendőrség felkészült az európai uniós rendeletben meghatározott új, kötelező ellenőrzés végrehajtására. Ugyanakkor azt kérik, hogy aki Magyarországról a schengeni térségen kívülre kíván utazni vagy onnan akar beutazni, az ne a megszokott időben, hanem - a várhatóan hosszabb ellenőrzési idővel számolva - korábban induljon el, az ellenőrzési helyhez közeledve készítse elő a szükséges okmányokat (az útlevelet, a személyi igazolványt, a vezetői engedélyt, a forgalmi engedélyt), s időben győződjön meg okmányai érvényességéről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.