A 2017. február–áprilisi időszakban a foglalkoztatottak átlagos létszáma 4 millió 378 ezer fő volt, 84 ezer fővel több, mint egy évvel korábban – jelenti a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A 15–64 évesek foglalkoztatási rátája 67,3 százalékra emelkedett, a férfiak és a nők foglalkoztatási mutatói hasonló mértékben javultak.
2017. február–áprilisban az egy évvel korábbihoz képest a foglalkoztatottak létszáma 2,0 százalékkal magasabb, 4 millió 378 ezer fő volt. Az elsődleges munkaerőpiacon dolgozók száma 105 ezer fővel nőtt, ugyanakkor a magukat közfoglalkoztatottnak vallók száma 11 ezer, a külföldi telephelyen dolgozóké pedig 9 ezer fővel csökkent. A foglalkoztatottak közül 4 millió 332 ezren tartoztak a 15–64 évesek közé, amely korcsoport foglalkoztatási aránya 1,7 százalékponttal, 67,3 százalékra emelkedett. A 15–64 éves foglalkoztatott férfiak létszáma 1,8 százalékkal, 2 millió 358 ezer főre bővült, foglalkoztatási rátájuk 1,8 százalékponttal, 74,0 százalékra nőtt. A 15–64 éves foglalkoztatott nők száma 1,8 százalékkal, 1 millió 975 ezer főre emelkedett, foglalkoztatási rátájuk 1,7 százalékponttal, 60,8 százalékra javult.
A fiatal (15–24 éves) foglalkoztatottak létszáma 299 ezer fő volt, foglalkoztatási arányuk 1,4 százalékponttal, 28,4 százalékra nőtt. Az ún. legjobb munkavállalási korú (25–54 éves), valamint az idősebb (55–64 éves) korosztályba tartozó foglalkoztatottak száma egyaránt emelkedett, előbbiek foglalkoztatási rátája 1,6 százalékponttal, 83,0 százalékra, utóbbiaké 1,4 százalékponttal, 50,3 százalékra.
A KSH jelentése szerint a 20–64 éves korcsoport esetében – amely az Európa 2020 stratégiában meghatározott foglalkoztatási célok alakulásának megfigyelési köre – a foglalkoztatási ráta 1,8 százalékponttal, 72,4 százalékra nőtt. Az Európai Unió 2020-ra 75 százalékos célértéket tűzött ki, Magyarországon jelenleg a korcsoportra vonatkozó foglalkoztatási ráta a férfiaknál 79,7, a nőknél 65,2 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.