Idén is folytatódik a kedvező trend a globális luxuspiacon, megerősítve a tavaly bekövetkezett fordulatot. A globális luxuspiac 2-4 százalékkal 254-259 milliárd euróra nőhet idén a Bain tanácsadó cég várakozásai szerint. Ennek alapja az európai fogyasztás felfutása, illetve az, hogy a kínaiak egyre többet költenek luxusra otthon és külföldön is.
A nagy luxusházak, mint a francia LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH), a Kering vagy a Hermes, már a tavalyi második fél évtől közzétett beszámolóikban is jelezték ezt a trendet. Az iparág előzetes kilátásai nem voltak jók a kínai növekedés lassulása, az ottani korrupciós ügyek és a terrorizmustól való félelem miatt – írta a Financial Times.
„A piac újra bővül – mondta Claudia D’Arpizio, a Bain partnere. – Ez kevéssé függ a kínai ajándékozási szokásoktól és attól, hogy mekkora az árkülönbség Kínában és a világ más részein. A helyzet most sokkal szilárdabb és egészségesebb” – tette hozzá D’Arpizio. A luxustermékek Kínában jóval drágábbak, mint például Európában, ezért vásárolnak sokat külföldön a kínai turisták.
A Bain számításai szerint 2020-ra a teljes piac 290 milliárd dollárra hízhat. A teljesítmény földrajzi régiók szerint eltér. Az Egyesült Államokban várhatóan továbbra is gyengébben teljesít a luxuspiac az erősebb dollár, a politikai bizonytalanságok és a kiskereskedelmi hálózat problémái miatt. A Bain a régióban 2017-ben 2 százalékos zsugorodásra számít. Közben Európában 7-9 százalékos bővülést vár, itt kiemelkedik az Egyesült Királyság, ahol gyengült a font a Brexit-népszavazást követően. A kínai fogyasztók a hazai piacon várhatóan 6-8 százalékkal költenek majd többet luxustermékekre, külföldön viszont 2-4 százalékkal kevesebbet, mert a tajvani és délkelet-ázsiai turizmus is lejtmenetben van.
„A digitális csatorna nő a leggyorsabban” – tette hozzá D’Arpizio. Ez az online hirdetési büdzsé növekedését hozza magával. A közösségi médiában a cégek közvetlenebb kapcsolatot tudnak tartani az ügyfeleikkel. Az LVMH árfolyama 25, a Keringé 38, a Hermesé 13 százalékkal emelkedett idén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.