A Valero Energy hatalmas előnnyel áll az egy alkalmazottra jutó bevétel alapján összeállított lista élén: az olajipari óriás éves forgalma 79 milliárd dollár volt tavaly, amelyet a világ legnagyobb kiskereskedője, a Walmart által alkalmazott dolgozók számának alig 0,4 százalékával ért el. (Utóbbi éves forgalma tavaly 482 milliárd dollár volt.) Egy alkalmazott a Valerónál tavaly 7,6 millió dollárt termelt, ami még az iparág 1,79 milliós átlagát is nagyságrendekkel meghaladja. Ez magasan a legjobb adat, miközben az S&P 500 indexben szereplő vállalatokat vizsgáló lista másik végén találhatók olyan példák is, ahol egy alkalmazott kevesebb mint 100 ezer dollár forgalmat hoz a vállalatnak. Ilyen például az Accenture, a McDonalds, a Starbucks vagy a Marriott.
Az iparági átlagokat vizsgálva az eredmény annyira nem meglepő. A lista élén szereplő olaj- és gázipari cégek dollármilliárdokat költenek beruházásokra, hatalmas eszközparkjaik fenntartására, illetve különböző különadókra. Az egészségügyben a versenyképesség érdekében jelentős összegeket kell kutatás-fejlesztésre költeni.
A közüzemi szolgáltatóknál pedig a hatalmas infrastruktúra üzemeltetése dobja meg a költségeket. Mindemellett ezekben a szektorokban a speciális tudással rendelkező mérnökök és tudósok bére is magasabb, mint más ágazatokban.
E kézenfekvő magyarázat mellett azonban a cégenkénti sorrend azt is mutatja, hogy mennyire sokat számít a márka értéke is. A Valero Energyt a Phillips (5,7 millió dolláros egy főre jutó bevétellel), az ExxonMobil (3,2 millió dollár), a Chesapeake Energy (2,4 millió dollár), a Chevron (2,2 millió dollár) követi, de rögtön utánuk az Apple és a Netflix (1,9 millió dollár) következik, majd a ConocoPhillips (1,8 millió dollár) után már az Anthem (az egyik legnagyobb egyesült államokbeli egészségbiztosító) és a Facebook (1,6 millió dollár) található, majd a sor a Viacommal (1,4 millió dollár), a Google anyacégével, az Alphabettel és a 20th Century Foxszal (1,3 millió dollár) folytatódik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.