A tanulmány szerint a legnagyobb, 31 százalékpontos különbség a foglalkoztatásban a feltörekvő országokban van, míg a fejlett országok esetében 16 százalékpont a különbség. A legkisebb, 12 százalékpontos eltérést a fejlődő országokban regisztrálták. A régiókat nézve az arab államokban, Észak-Afrikában és Dél-Ázsiában vannak a legnagyobb különbségek, ahol 50 százalékpont feletti eltérés is előfordult.
Az ILO értékelése szerint aggasztó, hogy 1997 és 2017 között globálisan mintegy 3 százalékponttal csökkent a férfiak és a nők munkaerőpiaci részvétele, és a csökkenő trend várhatóan marad jövőre is.
A jelentés kitér arra, hogy a nők nehezebben találnak munkát a férfiaknál, esetükben 6,2 százalékos a munkanélküliségi ráta globálisan, míg a férfiaknál 5,5 százalékon áll, és a mostani trendek szerint nem is változik 2021-ig. Az arab országokban és Észak-Afrikában 20 százalék feletti a női munkanélküliség, több mint kétszerese a férfiakénak.
A tanulmány szerint a nők hajlandóbbak fizetetlen munkát végezni, a háztartási és otthoni ápolási teendőket inkább ők látják el, a fizetett munka esetében pedig többször túlóráznak a férfiaknál. A nők aránya az oktatásban, az egészségügyi és szociális területeken a legnagyobb, amelyet a nagykereskedelem és a kiskereskedelem követ.
Az egyenlőtlenségek enyhítésére, a nők munkaerőpiaci helyzetének javítására a tanulmány szerint komplex megközelítést kell alkalmazni, ami magában foglalja a nemi megkülönböztetés és a sztereotípiák elleni küzdelmet a munkahelyen és azon kívül is, az egyenlő munkáért egyenlő díjazás elvének érvényesítését, valamint fontos egyes, tipikusan nőinek tekintett munkák, mint a gondozás megfelelő javadalmazása. Kiemelik egyebek mellett az oktatásban való részvétel fontosságát és a döntéshozó helyzetben lévő női vezetők számának emelését, valamint a nők által végzett, családdal és háztartással kapcsolatos nagyrészt „láthatatlan” munka jelentőségét is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.