A New York-i Modern Művészetek Múzeuma (MoMA) megvásárolt egy 1968-as Fiat 500 F (Berlina) gépkocsit eredeti állapotban a gyűjteménye számára. Az egyszerűen csak Cinquecento néven emlegetett autót 1965 és 1972 közt gyártotta a Fiat autógyár. Megvásárlásának indoklásában a múzeum kitért arra, hogy a népszerű, olcsó és megbízható kisautó a modern dizájn példaértékű modellje, a forma és a funkció tökéletes összekapcsolása mellett annak a háború utáni meggyőződésnek a megtestesülése, mely szerint a minőségi dizájn mindenki számára elérhető.
A Fiat 500-as egy korszak jelképévé vált, kulcsszerepet játszott a közösségek és a nemzetek összekapcsolásában, megtestesítette a szabad mozgás érzését a háború utáni európai kontinensen. A MoMA szerint a Fiat 500-as a modernista dizájn minden jellegzetes törekvését megmutatja, így szoros kapcsolatban áll azokkal a témakörökkel, amelyekkel a múzeum kortárs gyűjteménye foglalkozik. „A Fiat 500-as egy olyan autógyártási ikon, amely alapvetően megváltoztatta az autótervezést és a -gyártást” – mondta Martino Stierli, a MoMA építészeti és formatervezési részlegének vezetője, hozzátéve, hogy megvásárlásával tovább bővítik a múzeum autótervezéssel foglalkozó kollekcióját.
Olivier Francois, a Fiat márka vezetője úgy nyilatkozott: a Fiat 500-as nemcsak egy autó, hanem már a kollektív emlékezet része, dizájnikon és kulturális érték. A Cinquecento tervezője, Dante Giacosa 1927-ben csatlakozott a Fiat-hoz, pályafutásának 43 éve alatt több fontos modell fűződik a nevéhez, a Cinquecentón kívül ő tervezte a korábbi híres Topolinót is. A Fiat 500-as terveit először 1957-ben vetette papírra. Gazdaságos, városi kisautónak szánta a tömegek számára, kis külső méretei ellenére Giacosa dizájnja maximalizálta a belső térfogatot, meglepően tágas, négy utas számára is megfelelő belső teret hozott létre. Az összehajtogatható tetőszerkezet a luxus érzete mellett kevesebb acél felhasználását tette szükségessé, ezáltal csökkentek az előállítási költségek egy nehéz gazdasági helyzetben.
Nem ez az első eset, hogy a MoMA autót vásárol, már hét modell szerepel a gyűjteményében, köztük egy Cisitalia 202 GT Car (1946), egy Jeep Truck (1952), egy Volkswagen szedán (1959), egy Jaguar E-Type Roadster (1961), egy Ferrari Formula–1 versenyautó (1990), egy Smart (1998) és egy nemrégiben megszerzett Porsche 911 Coupé (1965). A múzeum már 1951-ben mutatott be autókat, és immár nyolc olyan kiállítást rendezett, amelyen kizárólag gépkocsik voltak láthatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.