A tavalyinál idén mintegy 8 százalékkal többet, átlagosan 42 900 forintot költ a karácsonyhoz kapcsolódó kiadásokra a magyar lakosság, és háromnegyedük aktuális havi jövedelméből fedezi az ünnep költségeit – derül ki abból a reprezentatív kutatásból, amelyet az NRC készített a CIB Bank megbízásából.
A tavalyi évhez képest nem jelentős mértékben ugyan, de nőtt azoknak az aránya, akik megtakarításukat használják fel az ünnephez kapcsolódó költségekre: a megkérdezettek 34 százaléka nyilatkozott így a tavalyi 31 százalékhoz képest. Nem változott az ünnepekhez kapcsolódóan hitelt is igénybe vevők aránya: idén is 4 százalék készül erre, legtöbbjük 25 000 és 50 000 forint közötti hitelösszeget tervez igénybe venni erre a célra.
A megkérdezettek karácsonyi ünnepekhez való viszonyulása nem sokat változott az elmúlt egy évben. Az igazán jó karácsonyhoz szükséges legfontosabb öt tényező között továbbra is a családi együttlét lett a legfontosabb, emellett a tavalyival megegyezően idén is a válaszadók 60 százaléka nevezte meg ezek között a karácsonyfaállítást, és mintegy 45 százalékuk a fehér karácsonyt.
A szabadság, mint az ünnep egyik velejárója tavaly 31 százaléknak volt kiemelten fontos, míg idén a válaszadók 35 százalékának az.
A megkérdezettek 31 százalékának a karácsonyi ételek is fontos elemei az ünnepnek. A legkedveltebb, a tervek szerint asztalra kerülő fogások említési aránya nagyon hasonló a 2016-oshoz: így például a háztartások 54 százalékánál lesz bejgli, 46 százalékánál töltött káposzta, 45 százalékánál rántott hús, míg halászlevet a válaszadók 38 százalékánál készítenek majd.
A leginkább vágyott ajándékok között változatlanul a készpénz vezet, ám a tavalyinál kissé alacsonyabb, 23 százalékos említési aránnyal, és sokan örülnének valamilyen élményt adó ajándéknak (19 százalék) vagy kézzel készített meglepetésnek (18 százalék) is. Az adni tervezett ajándékok között viszont éppúgy a szépségápolási cikkek állnak az élen, mint tavaly – 26 százalék készül ilyesmit ajándékozni – és továbbra is népszerű ajándék a ruhanemű, a könyv/CD/DVD is.
A karácsonyi ajándékokat a hipermarketek és a bevásárlóközpontok mellett egyre többen szerzik be online oldalakról: tavalyhoz képest 20 százalékkal, 69 százalékra nőtt azoknak a válaszadóknak az aránya, akik ezt a vásárlási módot is megjelölték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.