A tájékoztatás szerint míg 2012-ben országosan több mint 2000 káresetet jelentettek, addig 2016-ban ez a szám 100 alá csökkent.
Kiemelték, a MÁV-nál 2013 első három negyedévében több mint 300 káresetet regisztráltak, 2017 azonos időszakában viszont már csak 17-szer történt kábellopás.
Az NGM közleményében rámutat arra, hogy a fémlopások és az illegális fémkereskedelem jelentős gazdasági károkat okozott, veszélyeztette az élet- és vagyonbiztonságot, illetve a közszolgálat biztonságát.
A fémtörvény 2013. novemberi hatályba lépése előtt a kárérték több mint egymilliárd forint volt évente, a szabályozás bevezetését követően viszont évről évre csökkent, így tavaly már kevesebb, mint 32 millió forintnyi kárértéket regisztráltak a közszolgáltatók. Példaként említik, hogy 2016-ban a fővárosi csatornázási és a vízműveknél egyáltalán nem volt fémlopásokból eredő kár.
A kormány célja, hogy a fémlopás minden szektorban megszűnjön, a feketekereskedelem teljesen visszaszoruljon, valamint a szabályokat betartó fémkereskedők adminisztratív terhei csökkenjenek és gazdaságilag fejlődjenek. Ennek érdekében a Nemzetgazdasági Minisztérium folyamatosan egyeztet a NAV képviselőivel, az érintett szakmai szervezetekkel, és a közszolgáltatókkal. A fémtörvény aktuális eredményei alapján a káresetek további csökkenésére számítanak a jövőben – írja a szaktárca közleményében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.