Azért vagyunk itt, a Bett Show-n, hogy megmutassuk digitális tudásunkat a világnak, másrészt tanulni szeretnénk, az itt szerzett ismereteket hazavisszük, és felhasználjuk – mondta Deutsch Tamás, a Digitális jólét programért felelős miniszteri biztos a magyar stand megnyitóján. Emellett persze egy vásáron vagyunk, így szót érdemel az is, hogy lehetőséget teremtettünk magyar startupoknak, hogy megmutassák magukat a nemzetközi szereplőknek, sőt, akár üzleti hasznot is hozzon nekik a Bett Show – egészítette ki a miniszteri biztos.
„Az oktatás mára a világ egyik meghatározó iparágává nőtte ki magát, ahogy a régről ismert szlogen mondja: aki lemarad, kimarad, és mi nem szeretnénk lemaradni a világtól – emelte ki a részvétel szerepét Deutsch Tamás. – Külön öröm, hogy nemcsak magyar standot hoztunk létre, hanem ötven pedagógust is elhoztunk a kiállításra.” A miniszteri biztos elmondta, hogy az EU digitális stratégiája gyakorlatilag magyar mintára jött létre, így nem kérdés, hogy a benne szereplő fejlesztéseket végre fogjuk hajtani. Az oktatás célja az, hogy senki se hagyja el a magyar oktatási rendszert úgy, hogy nem rendelkezik a digitális írástudáshoz szükséges kompetenciákkal – hangsúlyozta Deutsch Tamás.
Alkalmazható, használható és mégis trendi tudást kell adnunk gyermekeinknek
– mondta Czunyiné Bertalan Judit, a digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos. Hozzátette: a Londonba elhozott tudás speciális, magyar, mégis versenyképes.
sépe Valéria a digitális kompetenciák nemzeti alaptantervbe integrálását emelte ki, amit fel kell gyorsítani. A köznevelés tartalmi megújításáért felelős miniszteri biztos szerint a használható tudást, készségeket úgy kell átadni, hogy a gyerekek élvezzék a tanulási folyamatot, mindeközben pedig értéket közvetítsünk és méltányos oktatást alakítsunk ki. A gyerekeket arra kell felkészíteni, hogy használják a modern eszközöket, ami az életben és a munkaerőpiacon egyaránt hasznos lehet.
A digitális munkaerőhiányt nekünk kell megelőzni. Ezért hozzuk létre az Ágazati Képzési Tanácsokat, ahol a gazdaság szereplői elmondhatják, milyen kompetenciákra van szükség
– hangsúlyozta Pölöskei Gáborné szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár. Ez segíthet meghatározni, hogy milyen digitális ismeretekre készítsük fel az egyes szakmák tanulóit – tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.